Konkrétne by malo ísť o cyklotrasy, ktoré povedú od hlavného vstupu do lesoparku Chrasť po obratisko trolejbusov na Vlčincoch a ďalší úsek by mal pokračovať na Centrálnu ulicu až po pešiu lávku medzi sídliskami Solinky a Hliny. „Na poslednom Mestskom zastupiteľstve v Žiline boli schválené projektové zámery na vybudovanie cyklotrás z Integrovaného operačného programu (IROP). Predkladané projekty budú posudzované komisiou riadiaceho orgánu, ktorá projekty buď schváli, alebo neschváli.
Proces schvaľovania môže trvať aj viac ako pol roka. V prípade, že projekt bude schválený, predpokladáme, že nové cyklotrasy budú najskôr v budúcom roku,“ vysvetlil hovorca mesta Pavol Čorba.
Paralelne s týmito projektami pracuje mesto aj na ďalších úsekoch cyklotrás. Najväčšou brzdou sú však majetkovoprávne vyrovnania, ktoré sú často veľmi zložité.
„Tieto úseky by sme tiež chceli budovať z prostriedkov IROP-u, avšak nevedno, kedy budú povoľovacie procesy ukončené a projekty pripravené. Ide o úseky spájajúce Solinky s centrom mesta, Vlčince s Vodným dielom Žilina a centrom mesta. Venujeme sa projektu Rajeckej cyklomagistrály, ale aj predĺženiu Vážskej cyklomagistrály smerom na Bytču,“ prezradil hovorca.
Veľkou výzvou do budúcnosti je prepojenie najmladšieho žilinského sídliska Hájik s centrom mesta. „Avšak súčasný stav dopravy v meste, ale aj majetkové pomery nám neumožňujú prijať relevantné riešenie na budovanie tohto cyklistického spojenia. Zamýšľame sa tiež nad prepojením Brodna s centrom mesta, avšak v tomto prípade je potrebné počkať na projekt rekonštrukcie železničnej stanice v Žiline, a teda aj na podchod, ktorý by mal umožňovať plnohodnotný prejazd cyklistov po Kysuckej ulici,“ podotkol Pavol Čorba.