Predstava, že by mohol v strede Mariánskeho námestia vyrásť obchodný dom, je naozaj bizarná. Ale po tom, ako mesto súhlasilo s ťažbou štrkopiesku v Považskom Chlmci na mieste, kde je to v príkrom rozpore s územným plánom, sa to už javí ako nie úplne vylúčené. Súhlas mesto vydalo ako odpoveď na žiadosť spoločnosti T+T a podpísal ho primátor Igor Choma. Argumentácia, že po vyťažení treba jamy zaviesť a upraviť tak, aby územie bolo možné potom využívať v súlade s územným plánom, je, povedzme si, pomerne diletantská (rozumej neodborná, nemajúca oporu v zákone). Veď podľa tejto logiky môže primátor pokojne podpísať aj súhlas s výstavbou skládky na Solinkách. Pod podmienkou, že o 5 rokov ju zlikvidujú a pozemok sa bude naďalej využívať v súlade s územným plánom. Alebo nám dočasne vyrastie obchoďák na námestí, alebo továreň namiesto autobusovej stanice... Logika nepustí. Problém, prečo Chlmčania nechcú ďalšiu prevádzku náročnú na dopravu vo svojej obci, je jasný a neodškriepiteľný. Intenzita prejazdu nákladných áut stredom dediny je tu asi najvyššia na Slovensku. Zoberme si, že ešte donedávna tu premávali nákladné autá s odpadom na skládku z celej Žiliny a širokého okolia. Teraz tadiaľto premávajú nákladné autá plné hliny zo stavby diaľničného tunela. Po ceste, na ktorej obyvatelia už dlhé roky bojujú o výstavbu chodníka. Na dvoch kritických úsekoch ho stále nemajú. Igor Liška z odboru dopravy ho sľubuje v roku 2017. Ak dovtedy začnú aj s ťažbou štrkov, tak sa prechod cez obec stane pre miestnych doslova hazardovaním s vlastnými životmi. Takto to je. A čo na to vedenie mesta Žilina? Klasika! Namiesto rýchleho riešenia problému v prospech občanov reagujú osočovaním a obviňovaním bývalej poslankyne, ktorá si dovolila posťažovať sa. O chodník sa miestni bili už pri povoľovaní výstavby tunela. Už vtedy vraj existovala možnosť vyvolanej investície. Mesto predsa mohlo prinútiť NDS chodník vybudovať. Nestalo sa.
Pozri aj článok Chlmčania sa búria proti ťažbe štrkopieskov