Žilinský Večerník

12. október 2024 | Maximilián
| 2°C

Rozhovory

Obľúbená žilinská predajňa so zdravými potravinami SanusVita oslávila 10 rokov

Už 10 rokov funguje na Bulvári obchod SanusVita, ktorý okrem širokej škály kvalitných výrobkov pre zdravie poskytuje poradenstvo v oblasti výživy a teší sa čoraz väčšej obľube u zákazníkov každého veku. O svojom podnikaní, trendoch v stravovaní aj náraste potravinových intolerancií nám porozprávala večne usmiata a pozitívne naladená majiteľka Zuzana Trulíková (33).

11.10.2024 | 11:02

Nedávno oslávil váš obchod 10 rokov. Ako vznikol nápad otvoriť predajňu so zdravou výživou?

Vždy som mala blízko k zdravému životnému štýlu a stravovaniu. Vyrastala som v rodine, v ktorej som mala dobré vzory. Moji rodičia nakupovali v takýchto obchodoch bežne, nakoľko supermarkety nemali tento druh sortimentu. Pred desiatimi rokmi som žila v Banskej Bystrici a moja práca ma úplne nenapĺňala. Odzrkadlilo sa to aj na mojom zdraví a stravovaní. Uvedomila som si, že tak žiť nechcem a vznikla myšlienka vrátiť sa domov a otvoriť si vlastný obchodík. Vtedy sa môj život a smerovanie dali do pohybu. Malou výhodou bolo, že moji známi mali predajňu a sklad so zdravými potravinami. Urobila som si aspoň malú predstavu o tom, ako taký obchod funguje. Po návrate do Žiliny som sa intenzívne začala venovať myšlienke o obchodíku, ktorý bude napĺňať potreby zákazníkov, kde sa ľudia budú cítiť príjemne, kde bude široký výber tovaru a kde si popri tom všetkom vytvoríme príjemné pracovné prostredie.


 

Takže to prišlo tak prirodzene, či ste vždy túžili po niečom takom?

Keď sa vrátim do detstva, ako malá som sa najradšej hrávala na obchod, ale mojich starších súrodencov tá hra nebavila. Tá túžba hrať sa s pokladňou, vydávať peniažky a vypisovať bločky bola taká silná, že nakoniec som si to ako „dospeláčka“ splnila (smiech). Pravdou je, že som nemala žiadny business plán. Mala som túžbu a vytrvalosť vytvoriť hodnotu nielen pre seba, ale aj pre ľudí. Mala som a mám rodinu, ktorá ma podporovala a pomáhala mi.


 

Aké boli začiatky vášho podnikania?

Môj návrat do Žiliny bol rýchly. Urobila som si prieskum trhu, po ktorom som sa utvrdila, že v rámci Žiliny, máme čo ponúknuť a začala som s hľadaním vhodného miesta. Nájsť voľný priestor na Bulvári v tej dobe predstavoval priam zázrak. No ponuka bola zrazu na stole a nemohla som si lepšie vybrať. Ostalo už „len“ doriešiť peniaze a ľudí. Tu tiež platí - keď veríš sám v seba, celý vesmír sa spojí, aby ti pomohol. Nielen ja, ale aj moji rodičia vo mňa verili, a požičali mi prvé financie, za čo som im nesmierne vďačná. Následne som oslovila moju švagrinú Danielku a dvoch kamarátov, či by chceli so mnou pracovať a oni súhlasili.


 

Prečo ste zvolili názov SanusVita?

Názov vytvorila Danielka. Ako vyštudovaná lekárnička siahla po latinskom názve. Veľmi sa mi to zapáčilo, lebo názov bol iný ako mali podobné obchody v tom čase. Sanus Vita znamená „zdravý život“, čo vlastne vystihuje to, aký život chceme mať.


 

Ako to pokračovalo s obchodíkom ďalej? Ako k vám pristupovali zákazníci?

Prácu sme si rozdelili - chalani, Filip s Marošom sa starali o technické záležitosti a my s Danielkou sme sa venovali zákazníkom. Dni išli rýchlo a počas toho, ako sme zisťovali potreby našich zákazníkov, sme si s nimi prirodzene vytvárali priateľské vzťahy. Bolo príjemne počúvať od ľudí spätnú väzbu, keď nás pochválili, že sa im u nás páči a nakúpia u nás čo potrebujú. Mnohí zákazníci sú s nami od začiatku. Je vzácne vidieť, ako sa spolu s nami posúvajú a skúšajú nové veci. Často k nám chodia aj starší ľudia, ktorí si kúpia niekedy len drobnosť, alebo aj nič. No cítia, že sú prijímaní a vypočutí, a že aspoň pár slov s nimi radi prehodíme. A to je ďalšia vec, ktorá ma na tejto práci napĺňa. Doba je veľmi hektická a často zabúdame na drobné láskavosti v živote.


 

V čom je podľa vás vaša najväčšia devíza?

Pokúsim sa to zhrnúť (smiech). Prístup ku zákazníkom, poradenstvo a pestrý výber kvalitných potravín. Za tých 10 rokov sme sa naučili už veľa. Uvedomujeme si v praxi, ako sa doba rýchlo posúva. Nielen v stravovacích trendoch, ale aj v tom, čo trh ponúka a čo naozaj dokáže nášmu zdraviu prospieť a pomôcť. Informácie sú dnes dostupnejšie, než kedykoľvek predtým. Všetko, čo človek potrebuje, má. Obchody sú plné všetkého, na čo len pomyslíte, avšak vnímame, že ľuďom chýba ľudskosť a čas na osobný kontakt. A aj to je vec, ktorú ponúkame. Dievčatá u nás nie sú len predavačky, ale sú poradkyne, ktoré rady pomôžu správne vybrať, nakombinovať aj vysvetliť. Majú bohaté znalosti aj vďaka skúsenostiam od zákazníkov. Baví ich to a vidíme v tom hodnotu. Raz darmo, sme SRDCIARKY a veríme, že aj keby človeku vzali všetko čo má, to čo má zapísané vo svojom srdci a v mysli mu nik nevezme. A preto tam chceme byť aj my, aspoň za štipku vpísaní.


 

Aký je aktuálne trend v stravovaní? Sú zákazníci iní ako pred 10 rokmi?

Žiaľ, pribúda čoraz viac potravinovo intolerantných ľudí. To, čo pred 10 rokmi boli zväčša starší ľudia, dnes sú už aj mnohí mladí. Pribúdajú však aj mnohé iné zdravotné problémy. A to je ďalšia naša zodpovednosť, nielen predávať, ale aj učiť zákazníkov prevencii a vysvetľovať, aké je dôležité dbať o stravu, ale aj o svoje mentálne zdravie. V našom tele všetko so všetkým súvisí a nájsť správny balans je dobrý základ pre pevné zdravie. Dnes máme určite väčší výber potravín, ako keď sme začínali. Trendy sa menia pomerne rýchlo a každý preferuje niečo iné. Dobrou správou je, že za tie roky je trh plný rôznych vegetariánskych, vegánskych, bezlaktózových, bezlepkovych, bezsójových, bezvaječných, diabetických,  antihistaminických a iných potravín. Zvedavosť zákazníkov skúšať nové veci rokmi rastie. Upúšťajú od svojich zaužívaných stravovacích návykov, menia životný štýl a začínajú si uvedomovať, čo všetko, často nevedomky, kopírujú z prostredia, v ktorom vyrastali.  Aj tu platí: V jednoduchosti je krása a malá zmena v jedálničku vie priniesť veľkú pridanú hodnotu.


 

Ako sa stravujete vy osobne?

Z domu som naučená na jednoduché, ale pestré a vyvážené jedlá. Podľa slov mojej maminky, aj rovnaké jedlo, môže byť zakaždým iné. Stačí skúšať nové ingrediencie. Som veľmi vďačná, že som mala v rodine dobrý základ. A toho sa držím dodnes. Základ surovín, ktoré nájdete u mňa v kuchyni sú suroviny, ktoré sú čerstvé a nie sú polotovarom. A okrem toho veľa nakupujem v jednom skvelom obchodíku na Bulvári, poznáte? ( smiech ).


 

Čo bolo najťažšie počas vášho fungovania?

Určite bolo niekoľko momentov, ktoré boli náročné, tak ako to k životu patrí. Také najzásadnejšie, ktoré sa dotkli každého z nás boli Covid-19, vojna a inflácia. Neboli to ľahké časy a stále nie sú úplne ideálne. Rozhodli sme sa, že to spolu ustojíme a snažíme sa robiť všetko, čo je v našich možnostiach. Som veľmi vďačná, že dievčatá, ktoré so mnou pracujú, sú ŽENY, ktoré ma neraz podržali. Spolu sa podporujeme v každom čase. Aj v časoch hojnosti aj v časoch, keď veci nejdú úplne tak, ako by sme si želali.   


 

Aká je vaša vízia do ďalších rokov?

Pevne verím, že nás čaká ešte mnoho krásnych rokov. Moja a naša viera je silná. Máme mnoho cieľov, ktoré by sme chceli naplniť, napríklad zlepšiť internetový predaj, mať vlastné produkty pod našou značkou či otvoriť ďalší obchodík. Radi by sme priniesli viac lokálnych a domácich produktov, ktoré veríme, že sú dobrý základ pre vyváženú stravu. Okrem toho chceme naďalej ponúkať kvalitné poradenstvo a  budovať príjemné  vzťahy s našimi zákazníkmi. Chceme spolu vytvárať prostredie, kde nejde len o predaj produktov, ale aj o to, aby sme si všetci spríjemnili náš život a robili ho zdravším a krajším.


 

 

Zdroj: PR

Foto: archív

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod