Žilinský Večerník

27. november 2024 | Milan
| -1°C

Spravodajstvo

Obyvatelia Bratislavskej chcú späť poštárku

Bratislavská ulica je už dva roky bez poštárky. Tá tam vraj prestala chodiť zo strachu. Obyvatelia sú nahnevaní, poštárku chcú nazad. Dožadovali sa jej aj petíciou.

27.07.2015 | 14:17

Bratislavská ulica je už dva roky bez poštárky. Tá tam vraj prestala chodiť zo strachu. Obyvatelia sú nahnevaní, poštárku chcú nazad. Dožadovali sa jej aj petíciou.
 

ŽILINA. „Už istú dobu nám tu nechodí poštárka. Či je mladý, starý alebo chorý, musí si chodiť po poštu sám,“ posťažoval sa nám pri nedávnej návšteve Bratislavskej ulice jeden z obyvateľov. Pred dvoma rokmi tu totiž pridelili novú poštárku, tá sa tam však bála chodiť. „Vraj preto, lebo ju niekto napadol. Ale to nie je pravda. Veď ani tá predtým, čo tu chodila, nemala s nami žiaden problém. Potom vraj mala nejaké zdravotné problémy, tak nám dali novú,“ vysvetľuje starší muž.

Obyvatelia sa s odchodom poštárky nevedeli zmieriť. Spísali petíciu, pod ktorú sa podpísalo cca 80 ľudí. „Žiadali sme, aby nám vrátili poštárku. Petíciu sme odovzdali na meste, doteraz nám však žiadnu nepridelili,“ povedala nám jedna z iniciátoriek petície.

Ako nás informovali na mestskom úrade, petíciu za poštárku prijali 3. mája 2013. „Uvedená petícia bola následne postúpená na priame vybavenie Slovenskej pošte,“ uviedol hovorca mesta Pavol Čorba. O obmedzení doručovania zásielok na Bratislavskú ulicu však už boli vopred upozornení poštou vo februári toho istého roka. „A to z dôvodu ohrozenia zdravia poštovej doručovateľky,“ dodal hovorca.

Súhlas na „stiahnutie“ poštárky dostala Slovenská pošta od Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. „Dôvodom bolo neplnenie podmienok pre doručovanie zo strany adresátov (vchody bez zvončekov a domových listových schránok, pravidelné ohrozovanie doručovateľky zo strany adresátov, znečistené priestory vchodov),“ uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty (SP) Stanislava Pondelová.

Problémy tu mali poštárky vraj už dávno predtým. Doručiť list správnemu adresátovi bolo takmer nemožné, nehovoriac o stave jednotlivých domov. „Slovenská pošta vyzvala správcu bytovej jednotky na odstránenie nedostatkov, ktorý odstúpil tieto požiadavky na mesto Žilina ako nového správcu bytov a domov v danej lokalite. Keďže správca nevykonal nápravu na zlepšenie podmienok pre doručovanie, do danej lokality SP zásielky nedoručuje a v zmysle Poštových podmienok zostávajú zásielky na pošte v odbernej lehote bez oznamovania,“ dodala hovorkyňa pošty.
 

Michala Stehlíková
Snímka archív

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod