Pri návšteve Žiliny dostal súčasný minister dopravy a výstavby Andrej Doležal otázku ohľadom nelichotivého stavu železničného podchodu i stanice v metropole severného Slovenska. „Bol som na tej stanici počas minulého roka, keď som cestoval na hokejové majstrovstvá hráčov do 20 rokov, ktoré sa konali v českom Třinci. Dal som si tam pivo, viem v akom je stave. Odpoveď je úplne jednoduchá, železnice nemajú prostriedky, aby odstraňovali obmedzenia traťovej rýchlosti, kde na južnej trase chodia vlaky 30 km/hod. Nie tobôž, aby mali prostriedky na rekonštrukciu staničných budov. Bodka, tam nie je iná odpoveď,“ hovoril prítomným novinárom na tlačovej konferencii v Rosenfeldovom paláci.
Východisko do budúcnosti by mala byť alternatíva presvedčiť Európsku komisiu uvoľniť finančné zdroje z rôznych operačných programov. „Staničné budovy nie je možné financovať z európskych zdrojov, je možné financovať koľajisko či nástupište, ale nie staničnú budovu. O to viac budeme klásť dôraz na čerpanie plánu obnovu, kde chceme zvyšovať energetickú efektivitu a tam jednoznačne spadajú aj verejné budovy respektíve budovy železničných staníc, a to nielen v Žiline. V Trenčíne je rovnako katastrofálna stanica, o Bratislave vstupe do Slovenska netreba ani hovoriť. Modlime sa a dúfajme. Ale nie, musíme pracovať na tom, aby sme presvedčili Európsku komisiu investovať do obnovy budov vrátane železničných staníc,“ doplnil Doležal. Pri celkovej zmienke o obrovskej investícii v hodnote 323 miliónov vníma žilinský primátor potrebu riešiť stav stanice s podchodom. „Nejde len o rekonštrukciu železničných tratí či nástupíšť, ale projekt zahŕňa množstvo ďalších investícií. Budú sa rekonštruovať podchody, podjazdy, ako aj infraštruktúra súvisiaca s cyklodopravou, ktoré výrazne pomôžu mestu. Zároveň sa nám do budúcna otvárajú otázky rekonštrukcie železničnej stanice či iného stvárnenia a využitia predstaničného priestoru," zamyslel sa Peter Fiabáne.