Nikoho asi veľmi neprekvapí, že práve model Sportage je najpredávanejším vozidlom s logom Kia v európskom priestore. Výrobca si aj z tohto titulu dal na modernizácii mimoriadne záležať. Začnime dizajnom. Tu pozornému oku určite neuniknú predovšetkým nové a atraktívnejšie nárazníky. Tie z nášho pohľadu pôsobia ešte viac dynamicky, čiže ešte viac športovo. Modifikované prevedenie dostali tiež svetlá do hmly. Do ponuky možných variácií okrem toho pribudli nové kolesá z ľahkých zliatin s novým dizajnom či päť nových farebných odtieňov. „Vyhladenie vrások“, samozrejme, podstúpil aj interiér modelu Sportage. Tu zaujme okrem krajšieho čalúnenia predovšetkým nový združený prístrojový panel. Zabudnúť nemôžeme ani na zmeny, ktoré na prvý pohľad nie sú vidieť. Reč je predovšetkým o moderných jazdných asistentoch. Okrem už známej „povinnej jazdy“ v podobe monitorovania jazdných pruhov, mŕtveho uhla alebo čítačky dopravných značiek dokáže nová Kia Sportage v tomto smere ponúknuť po novom napríklad aj inteligentný tempomat, 360° monitorovanie okolia vozidla s náhľadom z vtáčej perspektívy. Ďalej systém monitorujúci únavu, resp. pozornosť vodiča či nový informačno-zábavný systém so 7-, resp. 8-palcovým dotykovým rozhraním.
Napriek všetkému vyššie spomenutému sa považuje za najvýznamnejšiu zmenu, ktorú so sebou priniesol facelift, inovovaná ponuka pohonných jednotiek. V tomto smere zašla Kia ešte o pomyslený krok ďalej, ako si vyžaduje „len“ nutná úprava palety motorov, s prihliadnutím na najprísnejšiu emisnú normu. Absolútnou novinkou je v tomto smere dostupnosť nového hybridného variantu. V praxi ale nový Sportage neponúka tradičný hybridný reťazec, aký poznáme napr. z modelu Kia Niro. Novinka vsádza prekvapujúco na kombináciu vznetového dvojlitra a elektrického generátora. Značka Kia toto riešenie pomenovala obchodným označením EcoDynamics+. V skutočnosti ide o tzv. mild-hybrid, resp. polohybrid. To v praxi znamená, že vozidlo nebude schopné samostatnej jazdy len na elektrickú energiu. Elektrická sústava v tomto prípade „len“ vypomáha spaľovaciemu agregátu, čím sa v konečnom dôsledku znižuje výsledná spotreba paliva, ako aj hodnota produkovaných emisií. Z ďalších zásadných motorových zmien spomeňme tiež výmenu existujúceho 1,7-litrového vznetového motora za nový úsporný 1,6-litrový motor CRDi „U3“, ktorý sa, mimochodom, označuje ako najčistejší vznetový motor, aký kedy automobilka Kia vyrobila.