Žilinský Večerník

23. november 2024 | Klement
| -5°C

Horúce kreslo

Osobnosti v Horúcom kresle − Marcela Šimková, šéfredaktora HN

Počas Dňa otvorených dverí sme si do Horúceho kresla pozvali niekoľko zaujímavých hostí. Hovorili sme s nimi nielen o novinách. Prečítajte si najzaujímavejšie časti rozhovorov.

16.09.2016 | 09:40

Pani šéfredaktorka, začínali ste v Žiline. Ako si spomínate na to obdobie?
Profesne to bolo asi najkrajšie obdobie môjho života. Aj kvôli tomu, že som bola mladá a nebola som na to ekonomicky odkázaná. Druhá vec je, že ja som povahovo introvert, a to sa moc nehodí do práce v regióne, kde musí byť človek v kontakte s ľuďmi. Pamätám sa, ako som chodila na Hlinkovo námestie robiť ankety a fotografovať ľudí, čo bolo pre mňa nepredstaviteľné. Dalo mi to však veľmi veľa. Naučila som sa písať. Naučila som sa zdrojovať veci. Keď som prišla potom na VŠ, bola som prekvapená, čo všetko nevedia moji spolužiaci a čo ich škola v skutočnosti učí.

Vaša kariéra bola potom raketová.
Keď som odišla zo Žiliny, študovala som na VŠ žurnalistiku. Popritom som stážovala v Slovenskom rozhlase. Potom som robila v TA3, písala som správy. Odtiaľ som prešla do denníka Pravda, kde som písala ekonomické spravodajstvo. Odtiaľ som už prešla do HN, kde som tiež písala ekonomické spravodajstvo. Postupne som sa stala šéfkou ekonomického spravodajstva, potom celého spravodajstva, mesiac som bola zástupkyňou šéfredaktora a už dva roky som šéfredaktorkou.

Aký obsah v HN ponúkate čitateľom?
Ja by som chcela, aby človek, ktorý si kúpi HN, mal garanciu toho, že sú úplne nad vecou, že sa nedajú vtiahnuť do emócií. Lebo emócií vidíme teraz v politike veľmi veľa. Čitateľ musí mať garanciu, že informácie sú presne také, aké ich my napíšeme. Snažíme sa prinášať pravdivé a objektívne informácie. Druhá vec je, že sú bezchybné. HN-ky majú punc, že akákoľvek drobná chyba, ktorá sa tam objaví, vyvolá veľmi veľkú reakciu čitateľov. Sme vnímaní ako ľudia, ktorí by mali rozumieť ekonomike a všetkému, čo s tým súvisí. Naše noviny musia byť bezchybné, objektívne a nestranné.
O to sa snažíme.

V čom môže byť spolupráca so Žilinským večerníkom prínosom?
My nemáme regionálne zastúpenie a Žilina je ekonomicky veľmi silný región. Je tu Kia a veľmi veľa naviazaných firiem. Keď sa dostavia diaľnica, prídu ďalšie firmy.
Potom by mohlo byť celkom zaujímavé vymieňať si obsah. Večerník to tu má viac „pod palcom“.

Majú podľa vás dnes regionálne noviny zmysel?
Áno. Ľudia chcú stále vedieť, čo sa deje v regióne. Je to aj rovina samosprávna. Celoštátne noviny nemajú možnosť venovať sa problémom, ktoré sú na samosprávnych úrovniach. Na to máte v regióne väčšie páky.

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod