Pán riaditeľ, predstavte nám vaše vydavateľstvo.
Naše vydavateľstvo je najväčšie z najmenších a najmenšie z najväčších. Vydávame Hospodárske noviny, ktoré majú odborné ekonomické zameranie. Vydávame aj niektoré odborné tituly, ako sú Zdravotnícke noviny, mesačník Stratégie a začali sme vydávať aj magazín Evita. Na webe máme hnonline.sk, ktorý je asi 14. najsilnejší v SR.
Žilinský večerník vstupuje s vaším vydavateľstvom do spolupráce. Budeme v regióne vaším obchodným zastúpením a predajným miestom. Prečo k tomu prišlo?
Z Bratislavy nemôžete vidieť do regiónov, ako sú Žilina alebo Košice. Vždy je dobré sa spoľahnúť na miestne zdroje. Je tu aj potenciál inzertnej spolupráce. Okrem toho tlačíte noviny v Mafraprinte. Verím tomu, že to bude fungovať.
V čom môže byť spolupráca prospešná?
Asi najvýraznejší by mohol byť ekonomický efekt. Ja sa, samozrejme, nebránim ani redakčnej spolupráci, aj keď naše zameranie je ekonomické a celoštátne. Do regiónov moc nevidíme, sme taký trošku bratislavský denník. Ale cítime aj potrebu sa rozvíjať do regiónov, kde sú podnikatelia. Sme zameraní predovšetkým na stredných a malých podnikateľov. Radi pochopíme ich mentalitu aj vďaka vám.
Ako sa HN darí?
Tlačené noviny to dnes nemajú jednoduché. Musíme sa snažiť, aby sme sa predávali a zohnali čo najviac inzercie. To závisí od dobrého obsahu. Následne ten dobrý obsah treba zhodnotiť. Sme najdrahšie noviny na Slovensku, ale máme najviac predplatiteľov, čo nám dáva stabilnú bázu.
Majú v dnešnej dobe internetizácie ešte tlačené noviny zmysel?
Samozrejme. Jednak niektorí ľudia si na internet nikdy nezvyknú a keď si zvyknú, tak aj tak sa vrátia k papieru. Ja osobne nemám rád, keď aj riaditelia vydavateľstiev sami osebe hovoria, že noviny končia. My sme jedno z mála odvetví, ktoré samo o sebe hovorí, že končí. Čo je nezmysel. Navyše, všetky vydavateľstvá sú od papiera aj dnes viac-menej závislé. U nás tvorí internet zhruba 15 % tržieb. Zvyšok tvorí stále papier. Takže to o niečom vypovedá. Neverím, že keď sa niečoho predáva 10- či 90-tisíc kusov, že to môže do dvoch rokov zmiznúť. To sa predpovedalo už 7 rokov dozadu, ale nič také sa nedeje. A pád novín sa evidentne spomaľuje.
Ako ste sa dostali na pozíciu riaditeľa Mafry?
Začínal som ako redaktor v českom Blesku, potom v Mladej fronte dnes. Neskôr som bol šéfredaktorom Nového času, potom šéfredaktor Blesku, riaditeľ spravodajstva TV Nova a po krátkom intermezze na JOJ som sa stal riaditeľom Ekopressu, ktorý sa premenil na Mafra Slovakia a som tu doteraz.