Drevená stavba pozostáva zo spoločnej uzavretej chodby a predajných stánkov. Tie sú prispôsobené na praktické a funkčné využitie. Rozloha predajných buniek je 10,8 m2. Celá tržnica je zastrešená, pričom v jednej časti vznikol dvojpodlažný modul s pochôdznou strechou so zábradlím. Kreatívne trhovisko za približne 213-tisíc eur vybudovala spoločnosť ERPOS, spol. s r. o.
„Súčasná podoba trhoviska vznikla zo súťaže bratislavských študentov architektúry. Víťazný návrh následne spracovali projektanti. Nie je to jednoduchá stavba, avšak môžem povedať, že sa nám podarilo niečo naozaj veľmi zaujímavé. Projektanti sa usilovali uplatniť všetky princípy udržateľnosti. Stavba má zelenú strechu a je rozoberateľná, takže ju vieme premiestniť aj na iné miesto, prípadne rozšíriť,“ povedal hlavný architekt mesta Rudolf Chodelka.
Vybudovať novú komunitu
Samospráva dlhodobo komunikuje, že do mesta chce vrátiť atmosféru tradičných zeleninovo-kvetinových sobotných trhov. „Dlhodobou stratégiou je znovu vybudovať komunitu lokálnych predajcov a kupujúcich. Mesto bude napomáhať atmosfére trhov organizovaním nepravidelných podujatí. Žilinčania tak získajú ďalší kúsok mesta, ktorý je určený primárne na stretávanie sa a pobyt ľudí v kvalitnejšom prostredí,“ priblížil viceprimátor mesta Ján Ničík.
Projekt tržnice má vlastnú webovú stránku trznicazilina.sk. Záujemcovia sa na nej budú podľa mesta v pravidelných intervaloch dozvedať, čo si môžu v danom týždni kúpiť a ktorí predajcovia na trhovisku budú. Organizovať chcú aj tradičné farmárske trhy. Najbližšie podujatie sa v priestoroch tržnice uskutoční vo vianočnom duchu 16. decembra.