Revolúciu okrem dizajnu prináša aj pohonný reťazec. Nový Peugeot 208 je od počiatočného uvedenia na trh k dispozícii s tromi druhmi pohonu. Tradičný benzín, resp. diesel dopĺňa premiérovo aj čisto elektrická alternatíva! Vďačiť za to môžeme úplne novej platforme s označením CMP (Common Modular Platform).
Nový technický základ je vyhradený pre segmenty B a C a dopĺňa už existujúcu platformu EMP2, na ktorej sú postavené väčšie modely tejto značky, resp. koncernu PSA. Plne elektrická verzia sa môže pochváliť agregátom s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 260 Nm, dostupným ihneď. Priestrannosť a objem batožinového priestoru sú pritom totožné s verziami so spaľovacím motorom. Objem batožinového priestoru nového Peugeotu 208 je 220 l. Batérie sú z hľadiska ergonómie rozmiestnené pod podlahou. Veľkokapacitnou 50 kWh batériou umožňuje dosiahnuť akčný rádius až 340 km, nameraný podľa homologizačného protokolu WLTP.
Klasické spaľovacie motory poslednej generácie spĺňajú podľa očakávaní emisnú normu EURO 6d, tri benzínové motory s objemom 1,2 litra z radu PureTech sú dostupné s výkonom 75, 100 a 130 koní. Dieselový 4-valcový motor s objemom 1,5 litra (Blue-HDi) ponúka výkon 100 koní.
Vozidlo bude v cestnej premávke rozpoznateľné už na prvý pohľad. Predná časť dokonale evokuje svoj vizuálny štýl, ktorý je spoločný s novým Peugeotom 508. Spodnej časti aj preto dominuje svetelný podpis s „pazúrmi“. Na pomery danej triedy mimoriadne kvalitný a prepracovaný interiér prichádza s ďalšou revolúciou riešenia v podobe tzv. i-cockpitu.
Svetová premiéra tejto očakávanej novinky sa odohrala nedávno pri príležitosti autosalónu vo švajčiarskej Ženeve. Nový model sa bude aj naďalej vyrábať v slovenskom výrobnom závode spoločnosti PSA v Trnave.