Žilinský Večerník

23. november 2024 | Klement
| -4°C

Komentáre

Pingpong

Vstup do Žiliny prakticky z ktorejkoľvek strany je problematický. Či už idete autom od Bratislavy, od Košíc, Čadce alebo od Rajca, kedykoľvek sa vám môže stať, že uviaznete v kolóne.

25.04.2016 | 16:28

Vstup do Žiliny prakticky z ktorejkoľvek strany je problematický. Či už idete autom od Bratislavy, od Košíc, Čadce alebo od Rajca, kedykoľvek sa vám môže stať, že uviaznete v kolóne.

Ako napríklad na Zelený štvrtok, kedy sa už na diaľnici pred Strážovom tvorili niekoľkokilometrové kolóny. Problém vyriešia v roku 2019 túžobne očakávané diaľničné úseky Hričovské Podhradie – Dubná Skala a Strážov – Brodno. Čo však naisto nevyriešia, to je bezproblémový vstup cestujúcich, ktorých do mesta privezie vlak. Áno, na mysli máme ten nešťastný podchod, ktorý už roky vytápa. A nie je to práve najlepšia vizitka mesta Žilina. Ako je možné, že už tri roky si Železnice SR a mesto Žilina prehadzujú zodpovednosť ako horúci zemiak? Mestu by predsa malo záležať na tom, aký prvý dojem urobí na návštevníkov, turistov, ktorí pricestujú. Lenže asi nezáleží. Pretože verbálne sa zbavovať zodpovednosti je pohodlnejšie a lacnejšie, ako problém skutočne vyriešiť. Odpoveď hovorcu je pritom rovnako alibistická ako v ďalších podobných prípadoch, keď ide o vzhľad verejných priestranstiev. Peniaze nie sú na opravu zatápajúceho podchodu, čistenie ulíc či parkov. OK, peniaze teda nie sú! Druhá stránka veci je však vnímanie tejto situácie občanmi. Či tento problém považujú za dôležitý, respektíve hodný okamžitého riešenia. A ukazuje sa, že áno. Dá sa to vyčítať aj z množstva podnetov, ktoré sme do redakcie minulý týždeň dostali. Ak by teda vedenie mesta chcelo poradiť, kam nasmerovať peniaze z rozpočtu, stačí sa započúvať do slov svojich obyvateľov. Samozrejme, to by sa muselo zabrániť takej zbytočnej strate peňazí, ako to bolo v prípade kauzy MIU, kde von oknom vyhodili viac ako 913-tisíc eur. Mimochodom, doteraz za to nikto nevyvodil zodpovednosť. A bolo by aj na podchod, aj na čistotu verejných priestranstiev. Ak sa dnes teda mesto a železnice nevedia dohodnúť na zodpovednosti, nič im nebrániť spojiť sily aj financie a v záujme cestujúcich problém spoločne vyriešiť.

 

 

Michal Filek

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod