Vstup do Žiliny prakticky z ktorejkoľvek strany je problematický. Či už idete autom od Bratislavy, od Košíc, Čadce alebo od Rajca, kedykoľvek sa vám môže stať, že uviaznete v kolóne.
Ako napríklad na Zelený štvrtok, kedy sa už na diaľnici pred Strážovom tvorili niekoľkokilometrové kolóny. Problém vyriešia v roku 2019 túžobne očakávané diaľničné úseky Hričovské Podhradie – Dubná Skala a Strážov – Brodno. Čo však naisto nevyriešia, to je bezproblémový vstup cestujúcich, ktorých do mesta privezie vlak. Áno, na mysli máme ten nešťastný podchod, ktorý už roky vytápa. A nie je to práve najlepšia vizitka mesta Žilina. Ako je možné, že už tri roky si Železnice SR a mesto Žilina prehadzujú zodpovednosť ako horúci zemiak? Mestu by predsa malo záležať na tom, aký prvý dojem urobí na návštevníkov, turistov, ktorí pricestujú. Lenže asi nezáleží. Pretože verbálne sa zbavovať zodpovednosti je pohodlnejšie a lacnejšie, ako problém skutočne vyriešiť. Odpoveď hovorcu je pritom rovnako alibistická ako v ďalších podobných prípadoch, keď ide o vzhľad verejných priestranstiev. Peniaze nie sú na opravu zatápajúceho podchodu, čistenie ulíc či parkov. OK, peniaze teda nie sú! Druhá stránka veci je však vnímanie tejto situácie občanmi. Či tento problém považujú za dôležitý, respektíve hodný okamžitého riešenia. A ukazuje sa, že áno. Dá sa to vyčítať aj z množstva podnetov, ktoré sme do redakcie minulý týždeň dostali. Ak by teda vedenie mesta chcelo poradiť, kam nasmerovať peniaze z rozpočtu, stačí sa započúvať do slov svojich obyvateľov. Samozrejme, to by sa muselo zabrániť takej zbytočnej strate peňazí, ako to bolo v prípade kauzy MIU, kde von oknom vyhodili viac ako 913-tisíc eur. Mimochodom, doteraz za to nikto nevyvodil zodpovednosť. A bolo by aj na podchod, aj na čistotu verejných priestranstiev. Ak sa dnes teda mesto a železnice nevedia dohodnúť na zodpovednosti, nič im nebrániť spojiť sily aj financie a v záujme cestujúcich problém spoločne vyriešiť.
Michal Filek