Ktoré novinky môžu aktuálne osloviť vašich zákazníkov?
V značke Citroën máme opäť dostupné dieselové motorizácie pre osobnú verziu modelu Berlingo a 8-miestny Spacetourer, ktoré nám predchádzajúce roky, vzhľadom na politiku emisií, z ponuky na určitú dobu vypadli. V najbližších mesiacoch očakávame uvedenie do predaja úplne novej generácie modelu C3 a C3 Aircross. Nissan potešil výbornou ponukou, a to znížením cien na všetky svoje modely, hlavne X-Trail a Qashqai. Tento úspešný model už čoskoro príde s miernym faceliftom.
Do vášho portfólia v rámci predajne v Žiline patria viaceré značky, môžete ich v skratke predstaviť a vysvetliť benefity pre ľudí?
Naše značky Citroën a Nissan, pokiaľ ide o portfólio ponúkaných modelov, sa vzájomne dopĺňajú. Obe sú takpovediac „ľudové“. Citroën to pokrýva od menších osobných cez nižšiu strednú triedu až po úžitkové a Nissan to dopĺňa crossovermi, resp. SUV s možnosťami pohonu 4x4. Keďže značka Citroën pred časom zmenila svoje logo, tak všetky nové modely už prichádzajú s týmto logom zapracovaným nielen do prednej a zadnej časti exteriéru, ale spolu s nimi prichádza aj úplne novo koncipovaný interiér ako v úžitkových modeloch Jumpy, Jumper, Spacetourer, Berlingo alebo už spomínané nové C3 a C3 Aircross. Rovnako na tom je aj Nissan so svojím novým logom. Postupne sa tieto zmeny prejavia aj na označeniach našich prevádzok.
Ktoré doplnkové služby ponúkate pre klientov okrem kúpy áut v Žiline?
Okrem predaja a servisu značiek Citroën a Nissan sme zástupcom výrobcu Snoeks Automotive, čo je holandská spoločnosť, ktorá sa špecializuje na zvýšenie obsaditeľnosti úžitkových vozidiel. To znamená, že pre každú značku, ktorá má vo svojej ponuke dvoj-, resp. trojmiestne úžitkové vozidlá (ako napr. Citroën Jumper alebo Jumpy), Snoeks vyrába sady druhého radu sedadiel, čím z týchto vznikajú 5-, resp. 6- alebo 7-miestne úžitkové vozidlá. Tieto sú výborným riešením pre firmy s potrebou prepraviť viac osôb bez potreby ďalšieho vozidla (stavebné firmy, montážne skupiny a podobne).
Ako sa vám darí uspieť v nabitej konkurencii importérov v rámci metropoly severného Slovenska?
Je to hlavne lojalita zamestnancov a ich prístup k zákazníkom, ktorí neraz popisujú atmosféru pri ich návšteve servisu aj predaja až ako rodinnú, a aj preto sa rozhodnú opäť kúpiť nové auto u nás.
Cítite rapídny pokles alebo situácia sa vracia postupne do normálu spred čias covidu?
Pokles je citeľný. Prispelo k tomu hlavne postupné zvyšovanie cien počas spomínaného obdobia, ale aj snaha značiek naplniť limity podielu predaja nízkoemisných vozidiel.
Ako vnímate budúcnosť elektromobilov? Bude to čoskoro bežná realita pre každého Slováka?
Dnes sa už viacerí predstavitelia značiek prezentujú názorom, že pôvodne avizovaný úplný koniec výroby spaľovacích motorov je nereálny. Bol to od začiatku nezmysel. Elektromobil by mal byť alternatívou, aby sa klient mohol slobodne rozhodnúť, či to vyhovuje jeho potrebám (forma využitia, kilometrické nájazdy), ale aj možnostiam (nabíjanie). Z pohľadu obstarávacej ceny to v súčasnosti určite nie je bežnou realitou, ale sú značky a modely, ktoré sa už tomu značne približujú, čoho príkladom bude aj nový Citroën C3.
S akými radosťami či starosťami sa najviac boríte vo funkcii riaditeľa vašej žilinskej prevádzky?
Radosťou je určite všeobecná spokojnosť, tak našich klientov s predajom a servisom, ako aj zamestnancov s podmienkami a prostredím, ktoré im vytvárame. K tomuto nám však neprispievajú okolnosti, ktoré zapríčinili enormný nárast cien energií, úrokových sadzieb a tak ďalej v konečnom dôsledku inflácie.
Je podľa vás mať dnes v domácnosti auto prepych či už normálna vec z rôznych uhlov pohľadu?
Verím, že sa nájdu jednotlivci, ktorí sa bez auta zaobídu celý život, ale pre väčšinu je to podľa mňa nevyhnutnosť. Už sa asi stalo bežným javom, že v domácnostiach je viac ako jedno auto.
Čo by ste rád odkázali čitateľom nášho týždenníka počas týchto letných mesiacov?
Všetkým by som poprial hlavne veľa zdravia, aby mali dostatok síl pri zvládaní každodenných povinností a vytvorili si priestor a možnosti tešiť sa zo života.
KTO JE MARTIN SAKÁL (46)?
Rodné mesto a súčasné bydlisko: Zvolen a Martin
Vzdelanie: vysokoškolské, Žilinská univerzita
Pracovné skúsenosti: bohaté (smiech), vo firme som už 22 rokov
Typická vlastnosť: snažiť sa vo všetkom či v každom nájsť niečo pozitívne
Životné krédo: Ži a nechaj žiť.
Obľúbené jedlo: slovenská a ázijská kuchyňa
Cestovateľský sen: Aljaška