Žilinský Večerník

23. november 2024 | Klement
| -5°C

Rozhovory

POINT a.s. Žilina: Vytvárame pre zákazníkov rodinnú atmosféru, aj preto si nové auto kúpia práve u nás

Dlhoročným predajcom automobilov je spoločnosť POINT a.s. Žilina, ktorá zastrešuje modely Citroën a Nissan. Okrem toho ponúka verejnosti mnoho doplnkových služieb, nielen tie nám predstavil v tomto exkluzívnom rozhovore riaditeľ firmy Martin Sakál (46).

02.08.2024 | 09:47

Ktoré novinky môžu aktuálne osloviť vašich zákazníkov?

V značke Citroën máme opäť dostupné dieselové motorizácie pre osobnú verziu modelu Berlingo a 8-miestny Spacetourer, ktoré nám predchádzajúce roky, vzhľadom na politiku emisií, z ponuky na určitú dobu vypadli. V najbližších mesiacoch očakávame uvedenie do predaja úplne novej generácie modelu C3 a C3 Aircross. Nissan potešil výbornou ponukou, a to znížením cien na všetky svoje modely, hlavne X-Trail a Qashqai. Tento úspešný model už čoskoro príde s miernym faceliftom.

Do vášho portfólia v rámci predajne v Žiline patria viaceré značky, môžete ich v skratke predstaviť a vysvetliť benefity pre ľudí?

Naše značky Citroën a Nissan, pokiaľ ide o portfólio ponúkaných modelov, sa vzájomne dopĺňajú. Obe sú takpovediac „ľudové“. Citroën to pokrýva od menších osobných cez nižšiu strednú triedu až po úžitkové a Nissan to dopĺňa crossovermi, resp. SUV s možnosťami pohonu 4x4. Keďže značka Citroën pred časom zmenila svoje logo, tak všetky nové modely už prichádzajú s týmto logom zapracovaným nielen do prednej a zadnej časti exteriéru, ale spolu s nimi prichádza aj úplne novo koncipovaný interiér ako v úžitkových modeloch Jumpy, Jumper, Spacetourer, Berlingo alebo už spomínané nové C3 a C3 Aircross. Rovnako na tom je aj Nissan so svojím novým logom. Postupne sa tieto zmeny prejavia aj na označeniach našich prevádzok.

Ktoré doplnkové služby ponúkate pre klientov okrem kúpy áut v Žiline?

Okrem predaja a servisu značiek Citroën a Nissan sme zástupcom výrobcu Snoeks Automotive, čo je holandská spoločnosť, ktorá sa špecializuje na zvýšenie obsaditeľnosti úžitkových vozidiel. To znamená, že pre každú značku, ktorá má vo svojej ponuke dvoj-, resp. trojmiestne úžitkové vozidlá (ako napr. Citroën Jumper alebo Jumpy), Snoeks vyrába sady druhého radu sedadiel, čím z týchto vznikajú 5-, resp. 6- alebo 7-miestne úžitkové vozidlá. Tieto sú výborným riešením pre firmy s potrebou prepraviť viac osôb bez potreby ďalšieho vozidla (stavebné firmy, montážne skupiny a podobne).


 

Ako sa vám darí uspieť v nabitej konkurencii importérov v rámci metropoly severného Slovenska?

Je to hlavne lojalita zamestnancov a ich prístup k zákazníkom, ktorí neraz popisujú atmosféru pri ich návšteve servisu aj predaja až ako rodinnú, a aj preto sa rozhodnú opäť kúpiť nové auto u nás.  


 

Cítite rapídny pokles alebo situácia sa vracia postupne do normálu spred čias covidu?

Pokles je citeľný. Prispelo k tomu hlavne postupné zvyšovanie cien počas spomínaného obdobia, ale aj snaha značiek naplniť limity podielu predaja nízkoemisných vozidiel.


 

Ako vnímate budúcnosť elektromobilov? Bude to čoskoro bežná realita pre každého Slováka?

Dnes sa už viacerí predstavitelia značiek prezentujú názorom, že pôvodne avizovaný úplný koniec výroby spaľovacích motorov je nereálny. Bol to od začiatku nezmysel. Elektromobil by mal byť alternatívou, aby sa klient mohol slobodne rozhodnúť, či to vyhovuje jeho potrebám (forma využitia, kilometrické nájazdy), ale aj možnostiam (nabíjanie). Z pohľadu obstarávacej ceny to v súčasnosti určite nie je bežnou realitou, ale sú značky a modely, ktoré sa už tomu značne približujú, čoho príkladom bude aj nový Citroën C3.


 

S akými radosťami či starosťami sa najviac boríte vo funkcii riaditeľa vašej žilinskej prevádzky?

Radosťou je určite všeobecná spokojnosť, tak našich klientov s predajom a servisom, ako aj zamestnancov s podmienkami a prostredím, ktoré im vytvárame. K tomuto nám však neprispievajú okolnosti, ktoré zapríčinili enormný nárast cien energií, úrokových sadzieb a tak ďalej v konečnom dôsledku inflácie.

Je podľa vás mať dnes v domácnosti auto prepych či už normálna vec z rôznych uhlov pohľadu?

Verím, že sa nájdu jednotlivci, ktorí sa bez auta zaobídu celý život, ale pre väčšinu je to podľa mňa nevyhnutnosť. Už sa asi stalo bežným javom, že v domácnostiach je viac ako jedno auto.


 

Čo by ste rád odkázali čitateľom nášho týždenníka počas týchto letných mesiacov?

Všetkým by som poprial hlavne veľa zdravia, aby mali dostatok síl pri zvládaní každodenných povinností a vytvorili si priestor a možnosti tešiť sa zo života.


 

 

KTO JE MARTIN SAKÁL (46)?

Rodné mesto a súčasné bydlisko: Zvolen a Martin

Vzdelanie: vysokoškolské, Žilinská univerzita

Pracovné skúsenosti: bohaté (smiech), vo firme som už 22 rokov

Typická vlastnosť: snažiť sa vo všetkom či v každom nájsť niečo pozitívne

Životné krédo: Ži a nechaj žiť.

Obľúbené jedlo: slovenská a ázijská kuchyňa

Cestovateľský sen: Aljaška


 

Autor: Juraj Vnuk, redaktor

Zdroj: PR

Foto: archív M.S.

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod