Žilinský Večerník

24. november 2024 | Emília
| -3°C

Spravodajstvo

Práce v tuneloch naplno pokračujú

Diaľničné úseky v okolí Žiliny by mali byť dokončené v rokoch 2017, 2018 a 2019. Tým posledným a najťažším úsekom je tunel Višňové – Dubná Skala.

14.09.2015 | 14:21

Diaľničné úseky v okolí Žiliny by mali byť dokončené v rokoch 2017, 2018 a 2019. Tým posledným a najťažším úsekom je tunel Višňové – Dubná Skala.
 

ŽILINA. Stavbári majú na štyri tunely v okolí Žiliny ešte štyri roky. Ten prvý, tunel Považský Chlmec s dĺžkou 2 218 metrov, by mal byť dokončený už v polovici roku 2017. Práce na výstavbe rýchlo pokračujú. Pred niekoľkými dňami stavbári prerazili južnú tunelovú rúru. Pritom len na jar práce slávnostne začali. Je to vďaka tomu, že môžu súčasne raziť z viacerých smerov.

„Súčasťou úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno (4 250 m) je tunel Považský Chlmec, v ktorom momentálne prebieha razenie. Realizujú sa práce na budovaní podpornej konštrukcie mostného objektu nad cestou prvej triedy I/18, aby bolo možné začať realizovať nosnú konštrukciu. Všetky práce prebiehajú podľa harmonogramu. Zhotoviteľ úseku deklaruje ukončenie výstavby v lete v roku 2017,“ informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková.

Zaujímavosťou tohto úseku je to, že začína v Strážove a pokračuje premostením Hričovskej priehrady do Považského Chlmca, kde vchádza do tunela. Končí priamym napojením na nasledujúci úsek diaľnice D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto.

Začiatkom roku 2018 by mali ukončiť stavebné práce na úseku Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Jeho súčasťou sú aj dva diaľničné tunely: Ovčiarsko (2 367 m) a Žilina (687 m). Začiatok úseku je na križovatke diaľnic D1 a D3 v Hričovskom Podhradí, kde sa stáča na východ a prechádza tunelmi. Končí tesne pred križovatkou Lietavská Lúčka.

„Na úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka sa momentálne realizujú práce súvisiace s úpravou vodných tokov, preložky ciest, na mostoch sa realizujú nosné konštrukcie. V tuneloch prebieha razenie. Zhotoviteľ úseku deklaruje ukončenie výstavby začiatkom roka 2018,“ informovala hovorkyňa. Súčasťou úseku je aj 11 mostov.

Ako úplne posledná časť diaľnice D1 by mal byť dokončený tunel Višňové (7 520 m). Stane sa tak súčasne aj najdlhším tunelom na Slovensku. Aj v ňom sa v súčasnosti naplno razí. „Všetky práce prebiehajú podľa harmonogramu. Zhotoviteľ úseku deklaruje ukončenie výstavby v termíne do konca roka 2019.“ Po jeho dokončení bude konečne doprava odklonená z cesty 1/18 medzi Žilinou a Strečnom a mnoho ľudí si vydýchne.
 

Michal Filek
Snímka archív

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod