Žilinský Večerník

24. november 2024 | Emília
| -3°C

Z regiónu

Pracovná cesta zamestnancov Kia s príchuťou olympijského hokeja či tradičnej kórejskej kultúry

Dokopy 60 zamestnancov zo spoločnosti Kia Motors Slovakia má každoročne možnosť vycestovať do Južnej Kórey a nahliadnuť tak nielen do automobilového sveta, ale na vlastnej koži zažiť aj chuť kórejskej kultúry. Tohtoročný tréningový program Kia Spirit Up v Južnej Kórei bol však vďaka zimným olympijským hrám v Pjongčangu o niečo originálnejší.

28.02.2018 | 10:19

Cieľom tréningového progra­mu Kia Spirit Up, ktorý žilin­ská automobilka každoročne organizuje pre svojich za­mestnancov, je podľa jej ho­vorcu detailnejšie priblížiť nielen chod prevádzok, kto­ré spadajú do ich automo­bilovej skupiny, ale spoznať i pravú kórejskú kultúru. Od spustenia výroby spoločnos­ti Kia na Slovensku mohlo podľa Jozefa Bačého v rámci tohto programu vycestovať do Južnej Kórey už zhruba 500 zamestnancov. Tento rok bol ich tréningový program obohatený o zážitok z olym­piády priamo v dejisku popu­lárneho športového sviatku. „Ako značka sme využili je­dinečnú príležitosť, kedy sa tohtoročné zimné olympij­ské hry odohrávajú v kraji­ne, z ktorej Kia pochádza. Aj preto sme vstúpili do part­nerskej podpory Slovenského olympijského domu, preto­že sme v tom videli niekoľ­ko prienikov. Vytvorili sme istým spôsobom priestor pre našich zamestnancov, aby sa tam cítili ako doma. Rovnako sme ako kórejská firma, ktorá pôsobí na Slovensku, chceli kúsok našej kultúry a domá­cej kuchyne priniesť aj Kó­rejčanom,“ prezrádza hovor­ca Kia Motors Slovakia Jozef Bačé.

KÚSOK SLOVENSKA V JUŽNEJ KÓREI

„Program, ktorý bol pre nás pripravený, bol pomerne ná­ročný. Pozitívom bol ale fakt, že sme si mohli užiť nielen miestnu kultúru, ale dostať sa aj na konajúce sa zimné olym­pijské hry. V prvý deň sme navštívili výskumno-vývojo­vé centrum v Namyangu vrá­tane pilotných liniek či oce­liarsku výrobu Hyundai Steel. Na pilotné linky však chodia zamestnanci pravidelne i na turnusy, pričom svoje po­znatky a skúsenosti z výroby nových automobilových mo­delov následne odovzdávajú ďalším kolegom,“ hovorí Pe­ter Gašinec z Kia Motors Slo­vakia. V nasledujúcich dňoch navštívili napríklad aj Kia Beat 360 zážitkové centrum či niekoľko kultúrnych pamia­tok, ktoré im priblížili históriu Južnej Kórey. Podľa Petra Gaš­inca sa konali v čase ich poby­tu oslavy Lunárneho nového roku, preto nemali počas náv­števy výskumno-vývojového centra možnosť vidieť ukážku bezpečnostných nárazových testov či navštíviť testovací okruh. Hoci je spôsob auto­mobilovej výroby na Sloven­sku a v Kórei podľa slov účast­níkov veľmi podobný, určité odlišnosti postrehli najmä v rámci prístupu. „Kórejčania majú akoby určitý kontrolný systém, ktorý spätnou väz­bou od zúčastnených hodnotí kvalitu ich práce. Všetci ľudia, ktorí sa tam o nás starali, si dávali pozor, aby niečo neza­nedbali. Ich organizácia bola na veľmi vysokej úrovni,“ pri­znáva jeden zo zúčastnených zamestnancov Miroslav Pa­mula, podľa ktorého množ­stvo kultúrnych zaujímavostí o krajine zistili najmä vďaka sprievodkyni. „Už počas cesty autobusom sme sa dozve­deli, čo všetko znamená pre miestnych ľudí Lunárny nový rok či ako sa chcú počas neho duchovne spojiť so svojimi blízkymi, ktorí už nie sú me­dzi nimi. Videli sme budhis­tický chrám, kráľovský palác, no pozreli sme sa aj do múzea vojny či kórejskej dediny, kto­rá je priamo v hlavnom mes­te.“ Kroky slovenskej výpravy však smerovali aj na iné po­pulárne miesta, jedným z nich bol Slovenský dom v Pjongčangu. „Privítanie v Sloven­skom dome bolo doslova „ako doma“, nechýbala ľudo­vá hudba či tradičné domáce jedlá,“ hovorí Peter Gašinec. Podľa jeho slov viacerí účast­níci tréningového programu neváhali ochutnať rôzne špe­ciality lokálnej kórejskej ku­chyne. Ako ďalej prezrádza, v Slovenskom dome sa im po­darilo zažiť i jeden výnimoč­ný okamih. „Mali sme mož­nosť dotknúť sa zlatej medaily kanadskej reprezentantky v curlingu. Reprezentan­ti z krajiny javorového listu navštívili Slovenský dom ešte niekoľko dní predtým, ako sa stali olympijskými víťazmi. Cítili sa tam dobre a sľúbili, že pokiaľ vyhrajú, prídu aj s me­dailou do Slovenského domu a oslávia ju spoločne so Slo­vákmi,“ pridáva sa hovorca Kie Jozef Bačé.

NAD SLOVENSKOU BRÁNKOU

Suverénne najsilnejším zá­žitkom pre 60 zúčastnených zamestnancov bol však po­čas ich pobytu v Južnej Kórei hokejový zápas medzi Slo­venskom a Spojenými štátmi americkými. S trénerom slo­venských brankárov Jánom Lašákom sa dokonca stretli aj osobne. „Atmosféra pred zá­pasom aj počas neho sa nies­la vo veľmi priateľskom du­chu. Síce slovenskí hokejisti nevyhrali, no možnosť zú­častniť sa na takejto udalos­ti v nás zanechala veľký do­jem. Spoločne sme sa fotili či menili si vlajky s americkými fanúšikmi. Veľkým zážitkom bol aj fakt, že sme hokejistov povzbudzovali priamo nad slovenskou bránou,“ dodáva na záver Peter Gašinec.

Foto: Archív Kia Motors Slovakia

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod