Žilinský Večerník

28. november 2024 | Henrieta
| -2°C

Spravodajstvo

Pre nefunkčný automat cestoval „načierno“

Dobehnete na zastávku MHD, lebo za pár minút vám ide spoj. No ako na potvoru bliká na automate na predaj lístkov červené svetielko. Nasadnete či nenasadnete?

20.12.2015 | 12:46

Dobehnete na zastávku MHD, lebo za pár minút vám ide spoj. No ako na potvoru bliká na automate na predaj lístkov červené svetielko. Nasadnete či nenasadnete?
 

ŽILINA. Nefunkčný automat nie je žiadna rarita. Je to len stroj a ten sa môže vždy pokaziť. Na zastávke Hurbanova pri úrade práce nefungoval v pondelok 30. 12. pred 17. hodinou automat DPMŽ na vydávanie lístkov. Niektorí cestujúci tak nemali platný cestovný lístok, no napriek tomu nastúpili na trolejbus č. 4. V trolejbuse ale boli i revízori. „Viacerí cestujúci im potvrdili, že automat nefungoval. Pán revízor povedal, že on ho nepokazil,“ hovorí jeden z cestujúcich. Väčšina mala čipové karty a niektorí si poslali sms lístok. Mladému študentovi, ktorý nemal ani jedno z toho, revízor tak namiesto pokuty odporučil poslať si správu na 1155, číslo, z ktorého spätne odošlú sms správu s platným prepravným lístkom.

V zmysle Prepravného poriadku: „Aj keď automat na predaj cestovných lístkov požadovaný cestovný lístok nevydá pre poruchu, táto skutočnosť neoprávňuje cestujúceho použiť vozidlo MHD na prepravu bez platného cestovného lístka.“ V prípade, že je automat nefunkčný, cestujúci má možnosť zakúpiť si cestovný lístok priamo vo vozidle u vodiča.

Môže nastať aj situácia, že niekto dobehne na poslednú chvíľu, no nejde automat a tak si pošle sms lístok už z trolejbusu. Kým ho skontroluje revízor, nestihne mu prísť spätná sms. Takýto cestujúci má byť v zmysle Prepravného poriadku pokutovaný. „Cestujúci je povinný nastúpiť do vozidla už s prijatým, platným SMS cestovným lístkom,“ spresňuje hovorca mesta Pavol Čorba.

Cestujúci študent mal šťastie, že sa revízor zľutoval. Pre DPMŽ pracuje 12 revízorov a nie každý by to spravil. Spravidla to však nebýva na uvážení revízora, ako si s takouto situáciou poradí, i keď sa zachoval ľudsky. „Prepravný poriadok rieši postup práce revízora pri kontrole cestujúceho v prostriedkoch MHD v Žiline. Obecne platné predpisy v doprave, ktorými sú Tarifa a Prepravný poriadok MHD sú pre výkon práce revízora záväzné. Na základe nich revízor nemá právo na mieste rozhodnúť, či pokutu udelí alebo nie. Revízor je povinný ďalej dodržiavať predpísané pracovné postupy a zásady a je zodpovedný za správny výkon kontroly a dodržiavanie všetkých príslušných predpisov v rozsahu plnenia pracovných povinností,“ uvádza hovorca mesta.

 

Dôležité telefónne čísla

Každý automat je označený návodom na obsluhu, v ktorom je uvedené telefónne číslo, na aké treba v prípade poruchy volať (0915 839 045). Oznámenie na Servis automatov je možné prijať denne v čase od 6. h do 18. h. Ak si potrebujete zakúpiť sms lístok, pošlite prázdnu sms na číslo 1155.

Pozor, ani počas vianočných sviatkov DPMŽ nezvažuje prepravovanie cestujúcich v MHD v Žiline zdarma.

-vc-, snímka autorka

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod