Na permanentne plné parkovisko upozornili mestských poslancov, ale aj samotné vedenie mesta obyvatelia spomínanej ulice. „Pred našim panelákom parkujú zamestnanci OSBD, zamestnanci firiem sídliacich v budove OSBD, v lete tí, ktorí využívajú tenisové kurty, návštevníci posilňovne, ktorá tiež sídli v budove, návštevníci pohostinstva a, samozrejme, nájomníci a vlastníci bytov z vedľajších vchodov, ktorí majú, už nezriedka, po dve autá. Príjazdová cesta sa pri našom vchode končí a ďalej nie je možné využiť pre nás miesta na parkovanie. Často sa stáva i to, že sa bezohľadní vlastníci áut postavia z oboch strán do T-križovatky na konci cesty, čím znemožnia vchádzanie i vychádzanie z parkovacích miest nehovoriac o tom, že sa tam nedá vôbec otočiť. Keď prišlo pre mňa vozidlo rýchlej zdravotnej pomoci, nemalo sa kde otočiť, preto muselo vycúvať popred všetky vchody. Našťastie, nebola som v ohrození života,“ upozornila na zlú situáciu s parkovaním obyvateľka jedného vchodu.
RIEŠENIE SI VYŽIADA SPOLUPRÁCU VŠETKÝCH SUBJEKTOV
Vybudovanie nových parkovacích miest by vraj nepomohlo. Skôr naopak. „V prípade, že ľudia prídu na to, že je tam niekoľko nových miest, budú tam veľmi radi chodiť tí, ktorí tam doposiaľ neparkovali. Obávam sa, že v tejto oblasti by situáciu s parkovaním vyriešilo iba akési „udelenie výnimky“ pre parkovanie tých vlastníkov automobilov, ktorí bývajú prioritne práve v poslednom vchode,“ poznamenala dotknutá obyvateľka.
Hovorca mesta Pavol Čorba povedal, že parkovanie predstavuje veľký a niekedy aj ťažko riešiteľný problém na všetkých sídliskách v meste. Správanie vodičov na Tulskej sa vraj ovplyvniť nedá, pretože ide o verejný priestor. „Eventuálnym riešením by bolo vytvorenie vyhradených parkovacích miest s obmedzeným počtom pre jednotlivé prevádzky. Na týchto miestach by mohli parkovať len návštevníci prevádzok, resp. vlastníci bytov, ktorí by mali napr. nejaké parkovacie karty. Mohli by byť prenosné, hlavne pre návštevníkov prevádzok. Samozrejme, bola by nutná spolupráca a súhlas všetkých dotknutých strán. Podotýkame, že pri tomto riešení by bolo nutné, aby si jednotlivé subjekty od mesta prenajali pozemky, čo vyvoláva určitú finančnú náročnosť,“ poznamenal hovorca mesta.
KDE SA NIEKDE POMOHLO, INDE SA UŠKODILO
Podľa Milana Piliara, predsedu predstavenstva Obvodného stavebného bytového družstva Žilina (OSBD), ktoré sídli na spomínanej ulici, sa situácia s parkovaním zhoršila, keď došlo k zobojsmerneniu Obežnej ulice. „Pred touto zmenou parkovalo na Obežnej ulici viac ako 20 motorových vozidiel. Tieto vozidlá patria zamestnancom a zákazníkom nielen OSBD Žilina, ale aj okolitých firiem v našej lokalite. Keďže už na ceste stáť nemôžu, museli si nájsť vhodnejšiu lokalitu a parkovacie miesta,“ vysvetľuje.
Parkovisko, ktoré je pri budove OSBD, je vo vlastníctve mesta. Po úprave Obežnej ulice malo teda mesto počítať s tým, že nebude stíhať potreby všetkých okolitých subjektov. „Celá situácia trápi aj nás, našich zákazníkov, ale aj našich nájomcov, teda firmy, ktoré v našom objekte sídlia a ponúkajú svoje služby zákazníkom, väčšinou Žilinčanom. Veľmi radi budeme hľadať riešenia, ktoré otázku parkovania nielen pri našom objekte, ale celkovo v meste vyriešia,“ povedal Milan Piliar.