Medzi najvyťaženejšie ulice v Rosine bezpochyby patrí spolu s Družinskou ulicou aj ulica Malá voda. Okrem domácich tento ťah využívajú aj obyvatelia obcí Turie, Višňové, v prípade kolón v Bytčici aj šoféri, ktorí mieria do Rajca a ďalej. Zároveň je cesta tranzitom pre výstavbu diaľničného tunela Višňové – Dubná Skala. Jazdia tadiaľ teda aj ťažké vozidlá. A aj to má podľa obyvateľa ulice Malá voda Ladislava Majtána za príčinu, že sa miestne kanály prepadávajú. „Na ceste je dokopy 11 kanálov, niektoré sú oproti vozovke upadnuté o viac ako päť centimetrov. Môže to byť veľmi nebezpečné. V Stráňavách sa raz stalo, že auto nabehlo na kanál, ten sa pod ním prepadol, šoféra s autom vymrštilo do plota pri ceste, ktorý úplne zdemoloval. Keby niekto išiel po chodníku, tak by ho zabil,“ opisuje nebezpečný prípad z minulosti obyvateľ ulice.
Ladislav Majtán vraj upozornil na nebezpečné kanály správcu komunikácie už niekoľkokrát. „Budú konať, až keď sa tam niečo stane. Kým tunel postavia, tak tam budú hlboké jamy a bude otázkou času, kedy sa kanál pod niekým prepadne,“ upozorňuje.
Vlastníkom cesty druhej triedy je Žilinský samosprávny kraj. „Problém upadnutých kanalizačných poklopov sme riešili už pred dvoma rokmi s ich vlastníkom SEVAK Žilina. Opätovne sme spoločnosť požiadali o ich opravu – zrovnanie s vozovkou aj v tomto roku,“ uviedla hovorkyňa župy Lenka Záteková.
Pod ulicou Malá voda vedie dažďová aj splašková komunikácia. Severoslovenské vodárne a elektrárne (SEVAK) sú vlastníkom a prevádzkovateľom len splaškovej kanalizácie, preto zodpovedajú len za poklopy na tejto kanalizácii. „V rokoch 2014 až 2015 sme na ulici Malá voda opravili cca 25 poklopov, ktoré boli voči nivelete vozovky upadnuté a dnes netvoria žiadnu prekážku v zjazdnosti komunikácie,“ tvrdí Jozef Vrábel zo spoločnosti SEVAK.
Avšak na základe nášho podnetu nechali poklopy skontrolovať opäť. „Nezistili sme závažné poškodenie, upadnutie poklopov. Pred domami č. 747, č. 958 a pred objektom miestnej prevádzky sú poklopy, ktoré sú mierne prepadnuté. To nepredstavuje zásadnú prekážku v zjazdnosti komunikácie. Sú to však poklopy, ktoré vzhľadom na svoju konštrukciu pri prejazde vozidlom spôsobujú hluk. Tieto poklopy postupne vymieňame,“ informoval Jozef Vrábel.