Žilinčan Peter cestuje mestskou hromadnou dopravou každý deň. Keďže býva na Hájiku, cesta do centra mu trvá aj 20 minút. „Je to pomerne dlho a priam ma rozčuľuje, keď musím celý čas „čumieť“ na plagáty, ktoré sú vylepené na oknách a brania výhľadu von.
Nechápem, načo sú v autobusoch panely na reklamy, ktoré sa vôbec nevyužívajú? Mohli by ste to preveriť?“ požiadal redakciu Žilinského večerníka. V žilinských autobusoch MHD môžeme vyhradené plochy pre reklamu nájsť v priestore nad oknami. Dopravný podnik mesta Žiliny tvrdí, že sa ich snaží prioritne využívať. „Nie je však vylúčené, že oznamy sa môžu umiestňovať aj na okná.
Situáciu sťažuje fakt, že v starých vozidlách sa rámiky na reklamu kazia a nie sú na ne náhradné diely. Dochádza aj k situáciám, že formát umiestneného plagátu sa svojimi rozmermi nezmestí do rámika,“ vysvetľuje riaditeľ podniku Ján Barienčík.
Plagáty sú v autobusoch umiestňované len na určitý čas, a to dovtedy, kým je oznam aktuálny alebo do skončenia doby, na ktorú si klient zaplatí reklamu. „Máme za to, že aktuálne je počet a spôsob umiestnenia plagátov v poriadku a nie je prekážkou pre cestovanie v MHD. Dávame do pozornosti, že obdobným spôsobom sú prevádzkované reklamy aj v iných mestách. Napriek vyššie uvedenému Dopravný podnik mesta Žiliny, s. r. o., sa vo zvýšenej miere zameria na spôsob umiestňovania plagátov vo vozidlách tak, aby bol čo najviac eliminovaný možný negatívny dopad na cestujúcich,“ dodáva Ján Barienčík.