Reklama nie je vo vozidlách MHD od 1. októbra. „Najmä staršie vozidlá boli v minulosti polepené plagátmi, čo znižovalo vizuálnu kvalitu cestovania a obťažovalo to cestujúcich nežiadúcim vizuálnym smogom. Chceme, aby sa cítili vo vozidlách príjemne, a som rád, že sa dopravnému podniku neustále darí zvyšovať kvalitu cestovania. A to aj po vizuálnej stránke,“ vyjadril sa predseda dozornej rady DPMŽ Martin Kapitulík, podľa ktorého sa na takomto riešení dohodli spolu s vedením DPMŽ.
Od januára do septembra bol podľa neho príjem z reklamy približne 45-tisíc eur. „Z hľadiska príjmov dopravného podniku je to relatívne zanedbateľná suma. V minulosti to bolo výrazne viac, ale nakoľko všeobecne klesá záujem o takýto druh „papierovej“ reklamy, dohoda na jej zrušení bola prirodzeným dôsledkom doby, ako aj skĺbením požiadaviek cestujúcich a širokej verejnosti na moderný priestor bez nežiaducej reklamy. Inzerenti dnes vo všeobecnosti uprednostňujú skôr on-line reklamu, ktorú vedia presne zacieliť. Objem reklamy sa výrazne znížil aj tým, že nové vozidlá, ktoré boli financované z fondov EÚ, nemohli byť prenajímané na reklamné účely,“ doplnil Martin Kapitulík.
Vo vozidlách tak aktuálne nie sú žiadne možnosti komerčnej reklamy. Ak by sa do nich v budúcnosti aj nejaká vrátila, bude to vraj iba prostredníctvom moderných technológií a vizuálne príťažlivou formou.