Žilinský Večerník

23. november 2024 | Klement
| -4°C

Súťaže

Renault Captur – francúzsky elegán do mestskej džungle

Crossovery sa tešia čoraz väčšej popularite a málokto siahne pri kúpe nového auta po štandardnom sedane či hatchbacku. Jedným z najúspešnejších zástupcov tohto segmentu je aj Renault Captur, ktorého najnovšiu verziu vo výbave Zen s motorizáciou TCe 90, nám na test zapožičala spoločnosť Renault Automarket, autorizovaný predajca vozidiel Renault a Dacia.

17.04.2018 | 10:17

Ak by sme chceli škatuľ­kovať výrobcov auto­mobilov podľa krajín a typických znakov, Francú­zov by charakterizovala ele­gancia. Tou očaril aj Renault Captur a aj keď tento model nie je novinkou, jeho popu­larita zďaleka neklesá.

VZHĽAD A ROZMERY

V porovnaní s pôvodným modelom má nový Ca­ptur agresívnejší výraz podčiarknutý LED jednot­kami denného svietenia v tvare ostrého C. Medzi nimi nájdeme rozmernú mriežku s horizontálnym rebrovaním, ktorej spodnú časť vo vyšších úrovniach výbavy dopĺňa ochranný plast v kovovom dizajne. Najvýraznejším prvkom prednej časti vozidla je rozmerné logo v tvare dia­mantu, ktoré opticky spája svetlomety s atraktívnou architektúrou. Tie boli v nami testovanom vozidle vybavené tiež svetelným senzorom, ktorý automa­ticky rozsvieti stretávacie svetlá pri zníženej vidi­teľnosti. LED technológiu nájdeme aj v zadných svet­lometoch, ktoré podčiar­kujú stúpajúcu líniu dverí prechádzajúcu C–stĺpi­kom. Captur je vybavený ochranným oplastovaním po celom obvode karosérie. To spolu s vyššou svetlou výškou dosahujúcou úc­tyhodných 17 cm dodáva vozidlu nielen atraktívny vzhľad, ale tiež schopnosť odolať nástrahám mestskej džungle v podobe obrub­níkov a ťukancov od dverí. Na testovanom modeli do­pĺňalo čiernu farbu plas­tov trblietanie oranžových metalických odtieňov farby Atacama, ktorá môže byť kombinovaná s kontrast­nou farbou strechy.

INTERIÉR A VÝBAVA

Elegantne pôsobí aj vnútro modelu Captur s bohatými možnosťami personalizácie. Poteší použitie kvalitných mäkčených materiálov na všetkých plochách prichá­dzajúcich do kontaktu s po­sádkou a aj ich príkladné dielenské spracovanie. Volant so športovými bi­cepsami je nastaviteľný v dvoch osiach a miesto si na ňom našli ovládacie prv­ky tempomatu a hlasové ovládanie multimediálne­ho systému R-link. Za vo­lantom je panel kombinu­júci analógový otáčkomer a ukazovateľ hladiny paliva s digitálnym tachometrom s vynikajúcou čitateľnos­ťou. Chválime tiež výsuvnú schránku spolujazdca, kto­rá pojme aj rozmernejšie predmety. Interiér vozidla neôsobí stiesnene a trpieť nebudú ani väčší vodiči. Vďaka posuvnej asymetric­ky delenej lavici nie je prob­lém s priestorom pre nohy ani vzadu a dostatočný je tiež priestor nad hlava­mi pasažierov. Batožinový priestor s objemom 377 l, môže byť posunutím seda­diel zväčšený na 455 l čo stavia Captur k najlepším zástupcom svojej kategórie.

JAZDNÉ VLASTNOSTI

Captur stojí na podvozko­vej platforme modelu Clio a rovnako aj jazdí. Aj na­priek vyššej svetlej výške vozidlo ochotne počúva a mení smer bez výraz­nejších náklonov. Potešila nás kultivovanosť prejazdu priečnych nerovností a cel­ková stabilita aj vo vyšších rýchlostiach. Captur sa aj vďaka tomu diaľnic určite nezľakne a s tempomatom, ktorý nájdete už v základnej výbave, budú komfortné aj dlhšie trasy. Samostatnou kapitolou je motorizácia s označením TCe 90, za kto­rým sa ukrýva trojvalcový prepĺňaný zážihový agregát s obsahom 900 kubíkov. Na prvý pohľad sa môže zdať necelý liter s tromi valcami na auto vážiace 1200 kg tro­chu poddimenzovaný, avšak prvý pohľad môže klamať. Vďaka prepĺňaniu turbodú­chadlom a pokročilým tech­nológiám, sa jednotka s vý­konom 90 koní a krútiacim momentom 140 Nm nemá začo hanbiť. Tento agre­gát nie je žiadny šprintér, majiteľovi sa však odvďačí slušnou dynamikou, kulti­vovaným chodom a vyni­kajúcou spotrebou mierne prekračujúcou hranicu 5 lit­rov. Praktických vodičov po­teší možnosť úplnej deak­tivácie systému štart-stop, ktorej voľba ostáva v pamäti aj po vypnutí a opakovanom naštartovaní motora.

ZÁVER

Renault Captur je fenomén. Francúzsky výrobca sa ním trafil do vkusu tisícok vodi­čov na celom svete a ich ná­klonnosť ešte utužil skve­lou výbavou a atraktívnou cenovkou. Základný model vo výbave Live môže byť váš už od 12 190 eur, pri­čom aj tu nájdete elektricky ovládané okná a spätné zr­kadlá, asistenta rozjazdu do kopca, tempomat, obme­dzovač rýchlosti a i. Ak vás nový Renault Captur zau­jal, príďte si ho prezrieť do showroomu Renault Auto­market na Košickej ulici, kde nájdete aj ďalšie mode­ly značiek Renault a Dacia.

Technické parametre:
Testovaný model: Renault Captur Zen Energy TCe 90
Palivo: Benzín
Pohon: Predný
Počet valcov: 3
Výkon kW/koní: 66/90
Krútiaci moment Nm: 140
Maximálna rých­losť km/h: 171
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 13,05 s
Prevodovka: Manuálna
Počet stupňov: 5
Kombinovaná spot­reba: 5,1 l na 100 km
Cena testovaného vozidla: 14 820 €

Foto: Autor

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod