Ak by sme chceli škatuľkovať výrobcov automobilov podľa krajín a typických znakov, Francúzov by charakterizovala elegancia. Tou očaril aj Renault Captur a aj keď tento model nie je novinkou, jeho popularita zďaleka neklesá.
VZHĽAD A ROZMERY
V porovnaní s pôvodným modelom má nový Captur agresívnejší výraz podčiarknutý LED jednotkami denného svietenia v tvare ostrého C. Medzi nimi nájdeme rozmernú mriežku s horizontálnym rebrovaním, ktorej spodnú časť vo vyšších úrovniach výbavy dopĺňa ochranný plast v kovovom dizajne. Najvýraznejším prvkom prednej časti vozidla je rozmerné logo v tvare diamantu, ktoré opticky spája svetlomety s atraktívnou architektúrou. Tie boli v nami testovanom vozidle vybavené tiež svetelným senzorom, ktorý automaticky rozsvieti stretávacie svetlá pri zníženej viditeľnosti. LED technológiu nájdeme aj v zadných svetlometoch, ktoré podčiarkujú stúpajúcu líniu dverí prechádzajúcu C–stĺpikom. Captur je vybavený ochranným oplastovaním po celom obvode karosérie. To spolu s vyššou svetlou výškou dosahujúcou úctyhodných 17 cm dodáva vozidlu nielen atraktívny vzhľad, ale tiež schopnosť odolať nástrahám mestskej džungle v podobe obrubníkov a ťukancov od dverí. Na testovanom modeli dopĺňalo čiernu farbu plastov trblietanie oranžových metalických odtieňov farby Atacama, ktorá môže byť kombinovaná s kontrastnou farbou strechy.
INTERIÉR A VÝBAVA
Elegantne pôsobí aj vnútro modelu Captur s bohatými možnosťami personalizácie. Poteší použitie kvalitných mäkčených materiálov na všetkých plochách prichádzajúcich do kontaktu s posádkou a aj ich príkladné dielenské spracovanie. Volant so športovými bicepsami je nastaviteľný v dvoch osiach a miesto si na ňom našli ovládacie prvky tempomatu a hlasové ovládanie multimediálneho systému R-link. Za volantom je panel kombinujúci analógový otáčkomer a ukazovateľ hladiny paliva s digitálnym tachometrom s vynikajúcou čitateľnosťou. Chválime tiež výsuvnú schránku spolujazdca, ktorá pojme aj rozmernejšie predmety. Interiér vozidla neôsobí stiesnene a trpieť nebudú ani väčší vodiči. Vďaka posuvnej asymetricky delenej lavici nie je problém s priestorom pre nohy ani vzadu a dostatočný je tiež priestor nad hlavami pasažierov. Batožinový priestor s objemom 377 l, môže byť posunutím sedadiel zväčšený na 455 l čo stavia Captur k najlepším zástupcom svojej kategórie.
JAZDNÉ VLASTNOSTI
Captur stojí na podvozkovej platforme modelu Clio a rovnako aj jazdí. Aj napriek vyššej svetlej výške vozidlo ochotne počúva a mení smer bez výraznejších náklonov. Potešila nás kultivovanosť prejazdu priečnych nerovností a celková stabilita aj vo vyšších rýchlostiach. Captur sa aj vďaka tomu diaľnic určite nezľakne a s tempomatom, ktorý nájdete už v základnej výbave, budú komfortné aj dlhšie trasy. Samostatnou kapitolou je motorizácia s označením TCe 90, za ktorým sa ukrýva trojvalcový prepĺňaný zážihový agregát s obsahom 900 kubíkov. Na prvý pohľad sa môže zdať necelý liter s tromi valcami na auto vážiace 1200 kg trochu poddimenzovaný, avšak prvý pohľad môže klamať. Vďaka prepĺňaniu turbodúchadlom a pokročilým technológiám, sa jednotka s výkonom 90 koní a krútiacim momentom 140 Nm nemá začo hanbiť. Tento agregát nie je žiadny šprintér, majiteľovi sa však odvďačí slušnou dynamikou, kultivovaným chodom a vynikajúcou spotrebou mierne prekračujúcou hranicu 5 litrov. Praktických vodičov poteší možnosť úplnej deaktivácie systému štart-stop, ktorej voľba ostáva v pamäti aj po vypnutí a opakovanom naštartovaní motora.
ZÁVER
Renault Captur je fenomén. Francúzsky výrobca sa ním trafil do vkusu tisícok vodičov na celom svete a ich náklonnosť ešte utužil skvelou výbavou a atraktívnou cenovkou. Základný model vo výbave Live môže byť váš už od 12 190 eur, pričom aj tu nájdete elektricky ovládané okná a spätné zrkadlá, asistenta rozjazdu do kopca, tempomat, obmedzovač rýchlosti a i. Ak vás nový Renault Captur zaujal, príďte si ho prezrieť do showroomu Renault Automarket na Košickej ulici, kde nájdete aj ďalšie modely značiek Renault a Dacia.
Technické parametre:
Testovaný model: Renault Captur Zen Energy TCe 90
Palivo: Benzín
Pohon: Predný
Počet valcov: 3
Výkon kW/koní: 66/90
Krútiaci moment Nm: 140
Maximálna rýchlosť km/h: 171
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 13,05 s
Prevodovka: Manuálna
Počet stupňov: 5
Kombinovaná spotreba: 5,1 l na 100 km
Cena testovaného vozidla: 14 820 €