Žilinský Večerník

22. november 2024 | Cecília
| -5°C

Automoto

RENAULT CLIO GRANDTOUR prináša kombináciu elegantného dizajnu a priestoru

V tohtotýždňovom vydaní rubriky automoto skúšame ďalšiu horúcu novinku na našom trhu. Tá pochádza od francúzskeho RENAULTU a konkrétne ide o úplne nové kombi CLIO GRANDTOUR. Po nedávnej a veľmi pozitívnej skúsenosti s „klasickým“ CLIOM sme preto boli veľmi zvedaví aj na nové kombi, ktoré RENAULT na našom trhu už tradične označuje prívlastkom GRANDTOUR. Nové elegantné kombi RENAULT CLIO GRANDTOUR v strednom výbavovom stupni Expression a s benzínovým motorom 1,2 16V pod kapotou nám na test zapožičala Žilinská spoločnosť AUTO MARKET, a. s., autorizovaný predajca vozidiel RENAULT v našom regióne.

15.05.2013 | 16:12

V tohtotýždňovom vydaní rubriky automoto skúšame ďalšiu horúcu novinku na našom trhu. Tá pochádza od francúzskeho RENAULTU a konkrétne ide o úplne nové kombi CLIO GRANDTOUR. Po nedávnej a veľmi pozitívnej skúsenosti s „klasickým“ CLIOM sme preto boli veľmi zvedaví aj na nové kombi, ktoré RENAULT na našom trhu už tradične označuje prívlastkom GRANDTOUR. Nové elegantné kombi RENAULT CLIO GRANDTOUR v strednom výbavovom stupni Expression a s benzínovým motorom 1,2 16V pod kapotou nám na test zapožičala Žilinská spoločnosť AUTO MARKET, a. s., autorizovaný predajca vozidiel RENAULT v našom regióne.

 

Novinka od RENAULTU je čerstvým prírastkom v triede malých kombi, teda v kategórii vozidiel, ktoré sa aj u nás tešia mimoriadnej obľube a to najmä medzi mladými rodinami. Minulá a veľmi úspešná generácia CLIA GRANDTOUR debutovala až dva roky po predstavení základného modelu. Naopak, novinka, ktorú dnes testujeme, prichádza relatívne v krátkom čase od uvedenia hatchbacku. Aj to naznačuje, že ide pre RENAULT o dôležitý model, na stavbe ktorého si dali zúčastnení obzvlášť záležať. V praxi to znamená, že pri novom GRANDTOURE rozhodne nečakajte len predĺžené vozidlo s prilepeným veľkým kufrom. Práve naopak, nový GRANDTOUR bol vyvíjaný hneď od začiatku spolu so základným modelom s dôrazom na to, aby sa mu svojou eleganciou a originalitou minimálne vyrovnal a navyše získava body za väčší batožinový priestor, čo je pre mnohých dôležité.

Naša úvodná a logická otázka teda znie: Čo všetko táto novinka ukrýva za prívlastkom GRANDTOUR?

 

 

Dizajn a vzhľad:

Po dizajnovej stránke si dovolíme nový GRANDTOUR označiť momentálne ako najkrajšie a najelegantnejšie malé kombi dostupné na našom trhu, ktoré určite mnohých chytí za srdce. Francúzi jednoducho vedia robiť autá s podmanivým dizajnom, čoho jasným dôkazom je i testovaná novinka. Predná časť GRANDTOURU je identická so základným CLIOM. To znamená, že jej dominuje veľké fabrické logo, ktoré sa výrazne zarezáva do prednej kapoty i nárazníka. Nám sa veľmi páči i elegantné a štýlové denné svietenie LED technológiou, ktoré je dostupné už v základe. Pri pohľade zboku pôsobia veľmi zaujímavo zase dynamicky sa zužujúce bočné okná, dekoračná lišta v spodnej časti dverí a elegantný strešný nosič, ktorý dotvára pozvoľna klesajúcu strešnú líniu. Zaujímavo tvarovaná zadná časť s výraznými svetlometmi zase vozidlo opticky rozširuje. Ak sa bližšie pozrieme na RENAULT CLIO GRANDTOUR v reči čísel, zisťujeme, že novinka je o cca 20 cm dlhšia ako základný model, meria 4267 mm. Ostatné rozmery sú prakticky totožné, šírka dosahuje 1945 mm, výška 1445 mm a rázvor náprav má hodnotu 2589 mm. Pri vozidle typu kombi sú veľmi dôležité a sledované úžitkové parametre, kde nový GRANDTOUR taktiež nesklamal. Objem symetricky tvarovaného kufra ponúka v základnom usporiadaní slušných 443 litrov. GRANDTOUR ďalej boduje i dvojitým dnom kufra, aj vďaka ktorému po sklopení zadných sedadiel získate rovnú podlahu a objem narastie až na 1380 litrov. Veľmi sa nám taktiež páčia veľké 5. dvere, ktoré sa otvárajú dostatočne vysoko a tiež nízka nakladacia hrana, ktorá je určite praktická pri každodennom využívaní a manipulácii s nákladom.

 

 

Interiér:

Interiér GRANDTOURU je praktický, totožný s vydareným interiérom základného RENAULTU CLIO, čo rozhodne nie je na škodu. To znamená, že máte k dispozícii zaujímavo a avantgardne tvarovanú palubnú dosku, na ktorej zaujme predovšetkým zaujímavo riešený prístrojový panel s výrazným digitálnym rýchlomerom uprostred a analógovým otáčkomerom naľavo, resp. palivomerom napravo. Z hľadiska priestoru pre posádku nemáme ku malému kombi žiadne zásadné výhrady či pripomienky, naopak, chválime pomerne pohodlné sedadlá. Po ergonomickej stránke sa nám nepáči snáď len umiestnenie ovládania tempomatu, resp. obmedzovača rýchlosti, ktoré sa nachádza dole na stredovom tuneli. Pri každodennom používaní sa však dá aj na toto pomerne neštandardné riešenie
pomerne rýchlo zvyknúť. Testované vozidlo v strednom výbavovom stupni Expression nás veľmi milo prekvapilo pomerne slušnou a širokou výbavou. Spomeňme napríklad manuálnu klimatizáciu a najmä multimediálny systém Media Nav. Ten funguje naozaj skvele a ponúka dostatočne veľký centrálny dotykový dsplej s veľmi peknou grafikou a praktickými funkciami, ako je napríklad navigácia,
bluetooth, USB a AUX vstup atď. Ďalšie doplnky, ako je štartovacia karta, palubný počítač, tempomat, ESP, asistent rozjazdu do kopca a podobne sú dostupné už aj v základnej výbave Authentique.

 

 

Jazda:

Testovaný RENAULT CLIO GRANDTOUR mal pod kapotou základný benzínový štvorvalec 1,2 16V s celkovým výkonom 75 koní. Agregát síce neponúka nijako závratnú jazdnú dynamiku, no svojím charakterom a kultivovanosťou sa naopak ideálne hodí do mesta či na kratšie presuny a jeho výhodou je i prijateľná spotreba paliva. Celkový výkon 75 koní je v konečnom dôsledku postačujúci i na zaťažené vozidlo. Veľmi sa nám tiež páčila spolupráca daného agregátu a 5-stupňového manuálu, ktorý je veľmi presný. Jazdným prejavom si nás nový GRANDTOUR taktiež získal, podvozok je dostatočne komfortný, ale zároveň vynikajúco drží stopu a svojím celkovým naladením sa tak ideálne hodí na naše cesty. Celkovo nás jazda s CLIO GRANDTOUR bavila rovnako ako so základným modelom.

 

 

Celkový dojem?

Nový RENAULT CLIO GRANDTOUR v našom teste potvrdil, že je hodný prívlastku GRANDTOUR. Malé kombi ponúka naozaj slušné priestorové pomery v originálnom a dizajnovo atraktívnom balení. Novinka si tak zachováva všetky prednosti a silné stránky kompaktného CLIA a navyše pridáva priestor, ktorý je pre mnohých veľmi dôležitý. Pre konečného spotrebiteľa si RENAULT pripravil i zaujímavé bonusy, ktoré pomenoval „silné päťky RENAULT“, ktoré okrem iného ponúkajú možnosť vybrať si napríklad 5-ročnú záruku, 5 rokov rozšírených asistenčných služieb, pohonné hmoty v hodnote 555 € alebo 5-ročný servis/60 000 km zdarma. Pri finacovaní je možnosť 5 odložených mesačných splátok, prípadne financovanie na 1/4 cez Renault Finance. V Žiline si nový RENAULT CLIO GRANDTOUR môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel RENAULT v našom regióne, spoločnosti AUTO MARKET, a. s. na Košickej ulici, kde na vás čakajúi ďalšie modely značiek RENAULT a DACIA.

 

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: auto
r

 

 

Technické parametre :


Model: RENAULT CLIO GRANDTOUR 1,2 16V Expression
Motor: benzín
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 54/75
Točivý moment Nm: 107
Maximálna rýchlosť km/h: 167
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 15,4 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 5
Kombinovaná spotreba: 5,5 l na 100 km
Výbava: 1,2 16 V Authentique Cena: od 9 790 €
Výbava: 1,2 16 V Expression (testovaný model) Cena: od 10 990 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod