Žilinský Večerník

24. november 2024 | Emília
| -8°C

Šport

ROZHOVOR - Dávid Košút: Spolu s fanúšikmi píšeme náš hokejový príbeh silnej svorky

Štvrtý rok je na pozícii marketingového manažéra hokejového klubu Vlci Žilina rodák z Varína Dávid Košút (30). Pred štartom vyraďovacej fázy sezóny nám zodpovedal viacero otázok, ktoré sú za oponou gólov či výsledkov.

15.03.2024 | 10:49

Stalo sa vôbec aspoň raz, že ste na domáci zápas v základnej časti mali návštevu pod tisícku fanúšikov?

Iba raz, aj to bola špecifická situácia, lebo sme organizovali duel proti tímu slovenskej dvadsiatky, a v rámci projektu Školy na hokej prišlo na zápas viac než 900 detí aj s učiteľmi. Vnímam to ako úspech, lebo za dva dni dať dokopy toľko škôl v Žiline, osobitne druhý deň po zimných prázdninách, je úspech. Ten zápas bol nesmierne zaujímavý, až priam magický.

Čím si vysvetľujete, že na zápasy prvej ligy príde pravidelne toľko ľudí, to už nemôže byť len náhoda?

Ľudia k nám chodia za atmosférou. V prvom rade sú tu Ultras Žilina, ktorí robia neskutočnú atmosféru. Ďalšia vec je, že štvrtý rok neúnavne pracujeme s divákom a komunikujeme na dennej báze cez sociálne siete s celou Žilinou. Rovnako prichádzajú diváci, ktorí nie sú vyslovene hokejoví fanúšikovia, no zaujala ich naša značka či príbeh, ktorý píšeme. Snažíme sa byť v regióne maximálne viditeľní. Mali sme spoluprácu s autistickým centrom, upozorňovali sme na páchanie násilia na ženách, čím sme tiež zaujali. Začali sme chodiť do škôl či na vianočné trhy. Náš región musí Vlkov vidieť nielen ako hokejistov. Chceme, aby ich spoznávali aj osobne. Nie je to len o zápasovom dni. Denne bavíme fanúšika rôznymi vecami, keď nie sú zápasy. Výbornú odozvu máme od tých, čo nikdy hokej nesledovali, a teraz si platia naše vernostné programy. Jednoducho sa im páči celý tento projekt. Môžem povedať, že v kategórii prípraviek evidujeme zvýšené počty detí. Snažíme sa niečo robiť a to prináša úspech.


 

Stále vyhrávate, stále dávate veľa gólov, čo vedia ovplyvniť len hráči. Čo popri tom počas zápasu viete ovplyvniť vy?

Ja vnímam zápas od momentu, ako sa náš fanúšik ráno zobudí. Zapne si telefón a už s ním komunikujeme. Informujeme ho, pýtame si spätnú väzbu. Viem ovplyvniť, ako sa s nami baví. Opakujem, že píšeme príbeh. Zoberte si minuloročné finále, na siedmom zápase bolo beznádejne vypredané a Žilina žila týmto zápasom celý deň. My sme čakali poriadny náklad negatívnych reakcií, no prišla súdržnosť, o ktorú sa snažíme. Reprezentujeme celý región. Prišlo nám množstvo podporných správ, ako ľudia prežili tento príbeh s nami, a podľa mňa sa nám podarilo zlomiť vnímanie športového klubu, ktorý má vždy a stále len vyhrávať. Silná svorka drží spolu, aj keď sa prehráva. Fanúšika už baví chodiť sa pozerať na našich hráčov a nielen na súpera.

Aké lákadlá chystáte pre fanúšikov počas play-off?

Chceme robiť ešte lepšiu šou, zaradíme spievanú hymnu, viac sa hrať s kockou, pripraviť lepšie súťaže a zapojiť do celého mládež na ľade hlavne počas prestávok. Verím, že sa nám opäť podarí organizovať fanzónu na parkovisku pred zápasom.

Zvýšil sa aj počet partnerov klubu, ktorí ho chcú viac a viac podporovať?

Marketing je úzko prepojený s obchodom. Určite je to lepšie ako na začiatku, lebo partnerov sme museli presvedčiť o našich ambíciách. Na prvú ligu máme zaujímavé čísla pri predaji predmetov, vstupeniek. Vnímame, že ľudia predmety s naším logom nosiť chcú. Na toto všetko reagujú partneri hlavne počas play-off, kde sú čísla maximálne zaujímavé. Máme určité plnenia, jedno z nich bude čoskoro v pivárni Máj, kde naši hráči budú pomáhať obsluhe. Marketing nemôže byť náklad, ale investícia, ktorá sa časom vráti.

Kto všetko zastrešuje marketing u Vlkov?

Šport na Slovensku je všeobecne výrazne poddimenzovaný. Na plný pracovný pomer som iba ja. Zastrešujem marketing ako celok. Spolu so mnou na polovičný úväzok pracujú Kika Pavlikovská a Deniska Hullová, ktoré veľmi šikovne spravujú naše sociálne siete a vernostný program. To sú pre nás veľmi dôležité komunikačné kanály. Iste, robia aj veľa inej práce. Inak sa to nedá. A tie krásne fotky, ktoré u nás vidíte, fotí skvelý fotograf Daniel Stehlík. Máme tu tím úžasných ľudí, ktorí tou prácou žijú. Takže keď to spočítam celé dokopy, povedzme 4 ľudia.


 

Cena vstupeniek na play-off nebude výrazne vyššia?

Nebudeme si pýtať drastické peniaze za prípadné finále. Maximálne sa môže stať, že zvýšime cenu vstupného kozmeticky o euro, maximálne dve. Pôjdeme v podobnom štýle ako minulý rok. Teraz už môžem povedať, že vstupné na štvrťfinále bude na úrovni 7 € za vstupenku.

Už sa konečne postúpi do extraligy alebo na toto nemáte odpoveď?

Na podobné otázky vždy odpovedám, že ja nemôžem hodnotiť športovú stránku, no poznáme všetci náš cieľ. Netajíme sa tým. Nakoniec, vždy sa rozhoduje na ľade a je to šport. Nie sme vizionári, ale my v to veríme do poslednej sekundy. Čo ale môžem povedať, je, že z mojej pozície urobím všetko pre to, aby zimný štadión bol plný, ľudia sa bavili a vnímali projekt Vlci Žilina minimálne tak dobre ako doteraz.

 

KTO JE DÁVID KOŠÚT (30)?

 

Vzdelanie: vysokoškolské 2. stupňa – žurnalistika

Pracovné skúsenosti: žurnalistika, obchod, marketing, bývalý lyžiarsky inštruktor

Typická vlastnosť: trpezlivosť

Obľúbený hokejový klub: Vlci Žilina, Detroit Red Wings

Životné krédo: Niekedy vyhráš, inokedy sa naučíš.

Cestovateľský sen: Aljaška a Kanada všeobecne


 

Autor: Juraj Vnuk, redaktor

Zdroj: PR

Foto: cvak.sk

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod