Koncept technických škôlok je postavený na rozvoji technického myslenia, tvorivosti, samostatnosti, ale aj manuálnej či komunikačnej zručnosti. Zatiaľ čo u našich českých susedov funguje atraktívny systém predprimárneho vzdelávania už niekoľko rokov, na Slovensku sa podľa žilinskej radnice stali priekopníkmi práve škôlky v Prievidzi, Lučenci a Poprade v roku 2015.
Koncom februára sa na školení k projektu na pôde mestského úradu zúčastnili aj zástupcovia všetkých materských škôl v Žiline. „Deti sa hravou a nenásilnou formou práce v dielničkách učia, ako fungujú veci okolo nás. Zatĺkajú klince, pília a zostrojujú modely zvierat či dopravných prostriedkov. Projekt technickej škôlky nadchol mnohé riaditeľky a učiteľky žilinských materských škôl, a tak sa môžeme tešiť, že ich pilotné projekty vzniknú čoskoro už aj v našom meste,“ informovala v uplynulom období žilinská radnica.
Ako upresnilo vedenie mesta, zavedeniu projektu technických škôlok do praxe predchádza niekoľko krokov. Nevyhnutnosťou je totiž teoretické a praktické školenie pedagógov, ale aj technické vybavenie škôlok s reálnym náradím, pracovnými stolmi či ochrannými prostriedkami.
Školenie a technické vybavenie
„K prezentácii sa pripojila aj zástupkyňa Materskej školy pri Základnej škole Gaštanová, pani Lucia Grúňová, nakoľko sa táto škôlka na projekt technickej škôlky už pripravuje. Riaditeľky a učiteľky materských škôl mali možnosť zapojiť sa do projektu, pričom najdôležitejšiu úlohu zohrávajú priestorové kapacity v triedach,“ vysvetlila hovorkyňa mesta Barbora Zigová.
Podľa žilinskej radnice je v súčasnosti isté, že do projektu sa od začiatku nového školského roka zapojí Materská škola Gaštanová, v ktorej už bude technická výchova súčasťou školského vzdelávacieho programu. „Ďalšie materské školy prejavili o tento druh výchovnej činnosti záujem. Implementácia programu technickej materskej školy je v kompetencii každej zapojenej materskej školy, pričom implementácie sa budú líšiť podľa možností jednotlivých škôlok.“