Španielska divízia koncernu VW zažíva v posledných rokoch veľmi úspešné obdobie. Od roku 2013 odbyt ich modelov neustále rastie. V rámci koncernu má Seat v hľadáčiku predovšetkým mladšiu klientelu preferujúcu aktívny životný štýl. A to veľkým prísľubom aj smerom do budúcna. Toto najlepšie odzrkadľuje i pomerne odvážny dizajn modelov z Martolleru, čoho jasným dôkazom je aj nové Tarraco.
Nie je pritom žiadnym tajomstvom, že aj táto atraktívna novinka sa spolieha na už osvedčenú a preverenú techniku z koncernového regála. Po technickej stránke môžeme vďaka platforme MQB-A v prípade modelu Tarraco hovoriť o blízkom príbuzenskom vzťahu s modelmi, ako je Škoda Kodiaq alebo Volkswagen Tiguan Allspace. Zároveň tento model prerába aj úlohu novej vlajkovej lode značky Seat. Z hľadiska dizajnu prináša novinka do praxe hneď niekoľko poznávacích prvkov, ktoré sa v budúcnosti objavia aj na ďalších nových modeloch tejto značky. Výrazná predná časť dostala novú a dominantnú 6-uholníkovú masku chladiča a zároveň typicky tvarované svetlomety. Mimochodom, o vlajkovú loď nejde v tomto prípade len naoko. Tarraco bude totiž už v úplnom zá-klade disponovať full LED svetelnou technológiou.
Aj zadná časť ponúka originálny a neopozeraný vzhľad. Zaujímavé riešenie predstavuje optické prepojenie koncových svetiel tenkým diódovým pásom. Naznačené koncovky výfukového systému sú aj v tomto prípade, podobne ako pri ďalších modeloch z koncernu VW, „len“ naznačené. Šokujúci pohľad sa dostaví aj pri pohľade do batožinového priestoru, ku-for modelu Tarraco dokáže previezť v štandardnom 5-miestnom prevedení až 760 litrov nákladu. To je o 40 litrov viac, ako odvezie český „medveď“, teda model Škoda Kodiaq. Seat objemové litre navyše získal pravdepodobne vďaka celkovej dĺžke. V tomto parametri je dokonca najväčším spomedzi spomenutých trojičiek.
V ponuke sa okrem klasickej 5-miestnej konfigurácie objaví aj tretí rad sedadiel, kedy Tarraco odvezie až sedem pasažierov. Interiér pôsobí v porovnaní so zovňajškom vozidla strohejším, resp. jednoduchším dojmom. Ide o typický model značky Seat. Nenechajme sa ale oklamať. Aj v tomto prípade môže byť kabína prešpikovaná modernou výbavou. Za všetko spomeňme dostupnosť tzv. virtuálneho kokpitu s priemerom 10,25 palca. Ako prvý model s logom Seat dostalo Tarraco možnosť ovládania palubného infotainmentu aj prostredníctvom gest. Samozrejmosťou je aj záplava dostupných asistenčných systémov. Paleta pohonných jednotiek bude na úvod pozostávať zo štyroch agregátov. Všetky budú zároveň disponovať 4 valcami, čo mnohí z nás určite dokážu v praxi oceniť. Benzín reprezentujú verzie 1,5 TSI, ako aj 2,0 TSI. Naftu zastupuje tradičný turbodiesel 2,0 TDI v dvoch výkonových verziách.
Jednoduchšie verzie sa budú kombinovať so 6-stupňovou mechanickou prevodovkou. Špičkové verzie dostanú automat DSG, ako aj pohon všetkých štyroch kolies. Neskôr ponuku verzií s najväčšou pravdepodobnosťou rozšíri aj hybridný model, ale aj športový ekvivalent Seat Tarraco FR. V predaji na našom trhu sa táto zaujímavá novinka objaví v priebehu budúceho roka.