V roku 2013 pravdepodobne nebude produkcia slovenských automobiliek rásť tak výrazne ako doteraz. Pre slabnúci dopyt v Európe a Číne sa očakáva skôr stagnácia ich výroby. "Priestor pre rast produkcie automobilov je minimálny vzhľadom na kapacitné možnosti produkčných liniek,“ uviedol pre agentúru SITA analytik Tatra banky Boris Fojtík. "Zároveň v tomto roku vnímame viacero negatívnych rizík, pre ktoré by výroba automobilov mohla byť skôr nižšia ako v minulom rekordnom roku,“ dodal.
Nižší dopyt pritom naše automobilky pocítili už vlani. Bratislavský Volkswagen začal v októbri vyrábať v šesťdňovom režime, čím ukončil doteraz nepretržitú prevádzku. Trnavský PSA Peugeot Citröen Slovakia zase v poslednom kvartáli minulého roka zastavil výrobu na 19 dní.
Výroba áut je pritom hlavným ťahúňom nášho národného hospodárstva. "V prípade, že by sa produkcia automobilov vrátila na úroveň roka 2011, ekonomika by to pocítila poklesom jej výkonu o niečo viac ako 1 %,“ uviedol Fojtík. V roku 2011 vyrobili automobilky na Slovensku približne 640 tis. vozidiel, vlaňajšie plány hovorili o zhruba 900 tis. kusoch.