Prvé varovanie
Každé z týchto správaní je v systéme označené bodmi a jazdné správanie používateľa sa vyhodnocuje vždy po piatich jazdách. Ak jazdec spadá do skupiny 2 % najviac bezohľadných zákazníkov v danom meste, Bolt zavedie opatrenia na nápravu. Tie možno rozdeliť do troch stupňov. V rámci prvého opatrenia bezohľadný jazdec dostane prostredníctvom aplikácie ďalšie vzdelávacie materiály. Prevádzkovateľ mu dá šancu sa vzdelať a bezohľadnú jazdu chce takto riešiť zvyšovaním povedomia o nebezpečenstvách, ktorým jazdci vystavujú seba i okolie. Ak jazdci počas nasledujúcich 5 jázd nezlepšia svoje správanie, rýchlosť ich kolobežky bude počas ďalších 5 jázd obmedzená na 15 km/h. Ak tieto dve opatrenia neprinesú žiadne zlepšenie, používatelia budú na jeden týždeň zablokovaní s možnosťou odvolať sa proti rozhodnutiu na zákazníckom servise spoločnosti Bolt. Funkcia sa v súčasnosti testuje v Nemecku a Portugalsku a v priebehu sezóny sa rozšíri na ďalšie trhy.
Autá, alkohol a nováčikovia
Kolobežky prevádzkuje Bolt v 260 mestách v Európe. Spoluprácu s nimi považuje za veľmi dôležitú, keďže 80 % smrteľných nehôd cyklistov a jazdcov na kolobežkách sa spája s motorovými vozidlami. Mestám chce poskytovať poznatky a poradenstvo v oblasti vytvárania infraštruktúry pre mikromobilitu. Ďalším závažným problémom je jazda pod vplyvom alkoholu. Štúdia vo Fínsku ukázala, že viac ako polovica zaznamenaných nehôd na kolobežkách súvisela s alkoholom alebo drogami. Zároveň sa zistilo, že tretina všetkých nehôd na kolobežkách s následkom zranenia sa stala pri prvej jazde používateľa. Preto Bolt prikročí aj k možnosti obmedziť rýchlosť kolobežky na 15 km/h pre nových používateľov a zamerať sa na vzdelávanie svojej zákazníckej základne.
Nebezpečné parkovanie
Podľa údajov spoločnosti Bolt sa bezpečnostné incidenty v dôsledku zle zaparkovaných kolobežiek vyskytujú len o 15 % častejšie ako incidenty týkajúce sa kolobežiek v pohybe. Predstavujú osobitné riziko pre starších ľudí a osoby so zdravotným postihnutím. Preto sa spoločnosť Bolt zaväzuje, že bude ďalej rozvíjať svoj systém parkovania prostredníctvom umelej inteligencie, ako aj zvuk, ktorý kolobežky vydávajú, aby upozornili chodcov na to, že sa k nim blíži. Nehody s kolobežkármi sú veľmi časté a až 70 percent ich spôsobia oni sami. Nemajú vodičské oprávnenia a pritom sú najohrozenejšími účastníkmi cestnej premávky. Rýchlosť jazdy by nemala presiahnuť rýchlosť chôdze. Zdieľané kolobežky jazdia do 25 km/hod. Sankcie za nedodržanie podmienok voči užívateľom si nárokuje prevádzkovateľ, mesto na to nemá dosah. Ak niekto zle zaparkuje, je na prevádzkovateľovi, aby stiahol kredit alebo uplatnil sankciu, ktorá je predpísaná. V Žiline je bezmála 150 zdieľaných kolobežiek a čas ukáže, do akej miery sa sankcie za nebezpečnú jazdu či sľuby spoločnosti Bolt naplnia.