Žilinský Večerník

23. november 2024 | Klement
| -8°C

Zaujalo nás

Táto dovolenková sezóna je veľmi špecifická

Aké destinácie si vyberajú Žilinčania? Rozhodujú sa hlavne podľa toho, či im v danej krajine nehrozí nebezpečenstvo.

29.06.2016 | 14:57

 

Obrátili sme sa na odborníčku v odbore, aby sme zistili, čo je pre túto letnú sezónu príznačné vo výbere dovoleniek. „Je pravda, že táto sezóna je, čo sa týka letných dovoleniek, veľmi špecifická. Klienti sa rozhodujú na poslednú chvíľu, či sa náhodou v danej krajine niečo neudeje a najdôležitejším kritériom pri výbere destinácie je bezpečnosť. Treba však povedať, že ak majú klienti záujem o rodinnú izbu alebo chce ísť viac rodín v jednom termíne, momentálne je už veľmi ťažké niečo zohnať. Hotely majú tieto izby vypredané už od marca,“ hovorí Hana Ivanová z cestovnej kancelárie, ktorej pobočka je aj v Žiline.

 


V posledných rokoch je vyhľadávanou destináciou Turecko. Zaujímalo nás, či klesol záujem dovolenkárov o túto destináciu. „Už na začiatku sezóny sa výrazne redukovali lety do tejto destinácie, napriek tomu sú tam hotelové rezorty, ktorých kapacita je obsadená na 90 %. Stále sú klienti, ktorí zostávajú verní tejto destinácii, lebo v porovnaní cena a kvalita služieb je Turecko takpovediac neprekonateľné,“ tvrdí.

 


Samozrejme, po teroristických útokoch ľudia riešia bezpečnosť v letných destináciách. Podľa Hany Ivanovej sú však často atakovaní zo strany médií nie úplne korektnými a objektívnymi informáciami. „Aj preto sme spustili na našom Facebooku kampaň, ktorej cieľom je objektívne informovať o situácii. Výhercov sme poslali zadarmo do vybraných destinácií a oni zasielajú videá, fotky a férovo informujú o imigrantoch, o bezpečnosti, počasí a ďalších informáciách, ktoré klientov zaujímajú. Ide o to, aby skutoční klienti online informovali o situácii v našich letoviskách,“ dodáva.

 


Väčší záujem o dovolenky na Slovensku
Ako vnímajú cestovné kancelárie informácie o potenciálnych hrozbách?
„Prísnejšie kontroly na letiskách sú už dlhšie obdobie. Na tento trend si treba zvyknúť, lebo vzhľadom na udalosti, ktoré sa stali vo svete, už budú neoddeliteľnou súčasťou pri cestovaní. Bohužiaľ, v posledných rokoch sa vo svete dejú veci, na ktoré sme neboli zvyknutí,“ pokračuje manažérka cestovnej kancelárie. Dôležité je vraj naučiť sa nepodľahnúť strachu. „Veríme, že sa situácia stabilizuje a médiá prestanú podsúvať nepravdivé informácie,“ podotýka.

 


Hovorí sa, že naopak, stúpol záujem o dovolenku na Slovensku. „Vzhľadom na to, že veľká časť nášho produktu sú letecké zájazdy do zahraničia, netrúfame si objektívne a fundovane odpovedať. Ale asi áno, aspoň tak to tvrdia zástupcovia hotelov, s ktorými aj my spolupracujeme. Možno to trochu vnímame pri niektorých stálych klientoch, ktorí s nami cestovali pravidelne na dovolenku k moru a tento rok sa rozhodli dovolenkovať na Slovensku alebo v rakúskych Alpách. Percento týchto klientov ale nie je výrazné,“ uzatvára Hana Ivanová.

 

 

Veronika Cvinčeková
Snímka archív

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod