Atraktívny model s označením X je vo výrobe už od roku 2016 a z tovární vizionárskej značky Elona Muska stihlo dodnes vyjsť už viac než 70-tisíc exemplárov. Nárazovým testom však vozidlo prešlo až pred pár dňami v skúšobných laboratóriách amerického inštitútu pre bezpečnosť dopravy NHTSA a jeho výsledky sú naozaj oslnivé. Po vykonaní testov inštitút udelil vozidlu plných päť hviezdičiek vo všetkých z nich vrátane čelného a bočného nárazu a taktiež testu prevrátenia.
Model X sa tak stal prvým SUV s takým vysokým hodnotením, v ktorom má posádka pri kolízii až 93 % šancu, že vyviazne bez vážnejších zranení. Elektromobil ťaží v otázke bezpečnosti hlavne z absencie spaľovacieho motora pod kapotou, vďaka čomu môže byť celá predná časť využitá ako rozmerná deformačná zóna. V otázke stability voči prevráteniu, ktorá je podľa vyhlásení inštitútu nadpriemerná, sa taktiež uplatňujú výhody „čistého“ pohonu, ktorého ťažké batérie sú uložené v podvozku vozidla.
Elektrický pohon má však aj svoje nevýhody, ktoré deformačné testy nezohľadňujú. Najhrozivejšou z nich je práve náchylnosť k vzniku požiaru pri kolízii, ktorá poškodí batérie alebo niektorý z elektrických vodičov. Samozrejme, podobné riziko hrozí aj pri konvenčných vozidlách, ktoré si nesú zásobu horľaviny so sebou, avšak riziko požiaru či výbuchu pri skrate batérií je snáď ešte väčšie.