Najnovší MITSUBISHI OUTLANDER je v poradí už tretím pokračovaním a treba povedať, že automobilka s troma diamantmi v znaku si pri konštrukcii a návrhu nového modelu dala obzvlášť záležať a vzniklo tak veľmi dobré auto. Medzigeneračný rozdiel u OUTLANDERA je značný, s trochou zveličenia môžeme povedať, že spoločný ostal len názov modelu. Otázka teda znie: Čo možno očakávať
od nového MITSUBISHI OUTLANDER v praxi?
Vzhľad a rozmery
Po dizajnovej stránke novinke dominujú výrazne oblé línie a tvary, ktoré ho opticky zvýrazňujú a MITSUBISHI tak pôsobí vcelku mohutne. Oblé línie nie sú len módny výstrelok, ale taktiež značne oproti
predchodcovi vylepšili aerodynamiku vozidla. Dominantou prednej časti sú zaujímavo tvarované svetlomety, ktoré opticky prepája pomerne úzka lišta s lamelami, v strede ktorej je fabrické logo. Tento dizajnový prvok dominuje i zadnej časti OUTLANDERU, kde sú taktiež svetlá naoko prepojené čírou lištou. Ak sa na nové MITSUBISHI pozrieme z priestorovej stránky, zisťujeme, že rozmerovo sa radí medzi väčších a priestrannejších príslušníkov segmentu SUV, ktorý môže ponúkať až 7 miest na sedenie. Nový Outlander meria 4655 mm, široký je 1800 mm, výška vozidla dosahuje 1680 mm a rázvor medzi nápravami má hodnotu 2670 mm. Batožinový priestor disponuje pri využívaní všetkých 7 sedadiel ešte priestorom 128 litrov pre batožinu. Ak sklopíme sedadlá tretieho radu, máme k dispozícii rovnú podlahu a priestor od 477 do 591 litrov, v závislosti od momentálneho nastavenia posuvnej lavice v druhom rade. V dvojmiestnej konfigurácii môže OUTLANDER poskytnúť až 1022 litrov pre batožinu.
Interier
Po presunutí sa do interiéru novinky sa hneď zameriame na jeho silnú stránku, a to je 7 miest na sedenie. Vpredu je z hľadiska priestoru všetko v najlepšom poriadku. Taktiež aj druhý rad ponúka veľkorysý priestor pre 3 dospelých ľudí. Výhodou druhého radu je i možnosť asymetrického posúvania sedadiel, čo značne uľahčuje i prístup do poslednéhoradu. V treťom rade síce stále nemôžeme hovoriť o plnohodnotných sedadlách pre 2 dospelých ľudí, no na druhej strane je tu priestorová ponuka oproti konkurencii vcelku slušná, a deti sa aj tu odvezú bez problémov. Ak sa pozrieme na interiér ako celok, môžeme povedať, že z neho srší kvalita a ponúka veľmi slušné vybavenie a stvárnenie, i keď tu nenájdete žiadne módne výstrelky. Z ergonomického hľadiska je všetko v najlepšom poriadku. Výhradu máme len k pomerne nešťastnému riešeniu prepínania palubného počítača. Jeho funkcie sa totiž menia tlačidlom, ktoré je trošku neprakticky umiestnené vľavo pod volantom. Naopak, veľmi chválime krásnu grafiku, to platí jednak pre palubný počítač a aj pre veľký dotykový displej. Na ňom je možné zobraziť rôzne funkcie a ovláda sa tu i skvelé audio Rockford Fostgate, ktoré i vďaka skvelým reproduktorom a subwooferu v kufri špičkovo reprodukuje hudbu. Posed za volantom v novom OUTLANDERI je veľmi dobrý, všetky ovládače máte hneď poruke, a vďaka vyššiemu posedu je z vozidla veľmi dobrý výhľad. Chválime i dostatočne veľké spätné zrkadlá, ktoré uľahčujú cúvanie.
Jazda
Testované MITSUBISHI vo výbave INTENSE+ malo pod kapotou vynikajúci dieselový motor vlastnej konštrukcie 2,2 DI-D s výkonom 150 koní. Motor spolupracoval so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Automat nás svojimi reakciami veľmi prekvapil, už pri náznaku silnejšieho zošliapnutia plynového pedálu veľmi pohotovo podradil, čo sa hodilo napríklad pri predbiehaní. Manuálna voľba prevodov bola možná prostredníctvom pádiel pod volantom, tak ako v športových vozidlách MITSUBISHI. Motor milo prekvapil i priaznivou spotrebou, tú je možné znížiť aj aktivovaním úsporného režimu ECO. Mimochodom, palubný počítač disponuje grafom, resp. asistentom ECO jazdy, ktorý vám naznačuje, či jazdíte ekologicky alebo naopak nehospodárne. OUTLANDER ponúka i veľmi vyvážené jazdné vlastnosti, či už na klasickej ceste alebo v teréne. Vďaka novému inteligentnému systému 4x4 (Multi-select 4WD), a tiež možnosti zvoliť uzavretiemedzinápravového diferenciálu, si nový OUTLANDER bez problémov poradí i s terénnymi nástrahami, kde ho častokrát limitujú až nájazdové uhly.
Celkový dojem?
Značka MITSUBISHI sa svojími skúsenosťami už dlhodobo radí medzi úplnú špičku v kategórii automobilov typu Offroad a tiež medzi športovými automobilmi. Po otestovaní nového
OUTLANDERU si dovolíme tvrdiť, že nové SUV má v sebe takmer dokonale zakomponované obe silné stránky japonskej značky a okrem toho myslí aj na rodinu a ponúka skvelé využitie a bohatý vnútorný priestor.
V Žiline si nový MITSUBISHI OUTLANDER môžete prísť pozrieť, či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel MITSUBISHI v našom regióne, spoločnosti ALTERIA MOTOR, s. r. o. na Predmestskej ulici v Žiline, kde na vás čakajú i ďalšie modely značiek MITSUBISHI, HYUNDAI či MAZDA.
Peter Hlačik
Snímka autor
Technické
parametre
Model: MITSUBISHI OUTLANDER 2,2 DI-D
Motor: diesel
Pohon: 4x4
Počet valcov: 4
Výkon pri ot./min.: kW/koní 10/150
Točivý moment pri ot./min.: Nm 360
Max. rýchlosť: km/h 190
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11,7 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba: 5,8 l na 100 km
Výbava: 2,0 MIVEC 2WD – INTENSE (benzín) Cena: od 23 900 €
Výbava: 2,2 DI-D – INTENSE+ (testovaný model) Cena: 35 900 €