Dobrý marketing
V konkurenčnom boji hrá nezanedbateľnú úlohu marketing. V súboji dvoch alebo viacerých firiem, ktoré ponúkajú tovar alebo služby obdobnej kvality, často o „víťazovi“ rozhoduje práve dobrý marketing.
V súčasnosti sa firmy asi najviac zameriavajú na rôzne formy online marketingu. Výhodou online marketingu je totiž (okrem iného) aj široká prístupnosť rôzne veľkým firmám z rôzne veľkými rozpočtami na reklamu. Reklama v internetových vyhľadávačoch, profesionálna správa sociálnych sietí a ďalšie formy online marketingu by tak mali zaujímať každú firmu, ktorá sa chce skutočne posúvať vpred.
Zameranie sa na kvalitu
Posúvať vpred sa firma môže aj zlepšením svojho fungovania. Často však platí, že sa to ľahšie povie, ako urobí. Aj „cestu“ ku kvalitným produktom alebo službám je potrebné nejako manažovať. Inak povedané, firma by mala mať zavedený systém manažérstva kvality.
K tomuto firmám pomáha napríklad osvojenie si platnej ISO 9001 normy. V centre pozornosti tejto normy je spokojnosť zákazníka a naplnenie jeho požiadaviek v stanovených termínoch. Skrátka všetko, čo robí zákazníkov spokojnými.
Hľadanie nových zdrojov
Na záver ešte jeden tip pre tých, ktorí podnikajú s nejakým tovarom (napr. majú eshop). Množstvo príležitostí v tomto smere ukrýva Čína, ktorá môže byť výborným zdrojom dobrých výrobkov za veľmi konkurencieschopné ceny.
Import z Číny je však komplexnou záležitosťou, ktorá vyžaduje veľa času a dôkladnej prípravy. Určite však stojí za to týmto smerom rozšíriť svoje podnikanie. Aj nájdenie výnimočného zdroja výrobkov totiž môže byť veľkou konkurenčnou výhodou.