Ak je to možné, rozhodnete predávajte aj online
Cieľom každého predajcu je pochopiteľne čo najviac predávať. A na to je potrebné osloviť čo najviac potenciálnych zákazníkov. Ako to dosiahnuť? V prvom rade predávaním tovaru (aj) cez eshop.
Len samotný eshop vám však objednávky neprinesie. Preto treba investovať aj do jeho propagácie, napríklad vo forme SEO optimalizácie pre vyhľadávače, PPC reklamy a ďalších nástrojov online marketingu.
V záujme optimalizácie nákladov sa nebráňte investíciám, ktoré sa vám vrátia
Navýšiť zisk je však možné aj opačným spôsobom a teda znižovaním nákladov. Kde v takomto prípade začať? Najlepšie je si zanalyzovať všetky pravidelné náklady na chod podnikania a zvážiť, kde je možné ušetriť.
Ako príklad môžeme tentokrát uviesť kamenné predajne. Veľkou položkou v pravidelných nákladoch bývajú energie, napríklad na osvetlenie. Ak je osvetlenie predajne staré, rozhodne sa ho oplatí nahradiť úsporným LED osvetlením obchodu. A mimochodom, správne nasvietenie tovaru tiež dokáže podporiť samotný predaj.
Procesy, ktoré vás oberajú o čas na samotné podnikanie, zverte iným
Na záver trochu odbočíme od navyšovania zisku a pozrieme sa na zefektívnenie chodu biznisu. Samozrejme, nepriamo aj to môže byť cesta k väčšiemu zisku, keďže odbremenením sa od niektorých nevyhnutných procesov vám ostane viac času na samotné podnikanie.
Dobrým príkladom je vedenie účtovníctva a spracovanie miezd. Ide o pravidelné činnosti, ktoré v podnikaní zaberajú nezanedbateľný čas. Môžete ich však nechať na externú spoločnosť a získaný čas využiť na rozvoj svojho biznisu.