Komunikáciu získala od Žilinského samosprávneho kraja za 1 euro, keď kraj do jej rekonštrukcie investoval 160 000 eur. Zmluva o prevode pritom obsahovala aj ustanovenie, že obec je povinná „zachovať účelové určenie cestného majetku ako miestnej komunikácie prístupnej verejnosti bez poplatku“.
Cestu využívajú najmä zamestnanci závodu Kia, ale aj paraglajdisti a parašutisti. Najmä tým prvým rozhodnutie obce poriadne skomplikovalo život, pretože im cestu do práce a z práce predĺžilo o viac ako 5 kilometrov. Spísali preto petíciu a obrátili sa na vedenie obce, ale aj mesta Žilina a ŽSK so žiadosťou o nápravu. Ich požiadavky na zastupiteľstve kraja tlmočil poslanec.
„Podľa mojich informácií starosta Tepličky sprístupňuje cestu len na základe zvláštnych povolení. Obyvateľom Tepličky a Zástrania je tak znemožnená jazda motorovým vozidlom, čo im komplikuje cestu do práce, športovcom, ktorí skáču zo Straníka, neumožňuje, aby si motorovým vozidlom mohli ísť padák s človekom vyzdvihnúť. Dochádza tak k zbytočnému znečisťovaniu ovzdušia a zahusťovaniu dopravy v meste Žilina. Hľadajme preto, prosím, aktívne spôsob, ako privodiť stav, aby obyvatelia, ktorí potrebujú jazdiť po tejto ceste motorovým vozidlom, neboli obmedzovaní svojvoľným rozhodnutím zástupcov obce Teplička nad Váhom. Nastolíme tak spravodlivosť. Lebo ak by aj zmluva nebola v rozpore so zákonom, určite je v rozpore s dobrými mravmi,“ uviedol počas rokovania krajského zastupiteľstva Ľubo Bechný.
Podľa vedúceho odboru dopravy na Úrade ŽSK Juraja Mokrého bol tento úsek cesty vyradený z cestnej siete v januári 2017 na základe rozhodnutia ministerstva dopravy. Tomuto rozhodnutiu predchádzali rokovania obce s vedením samosprávneho kraja, keď sa riešilo zatriedenie ciest okolo Kie. Návrh bol odsúhlasený zastupiteľstvami obce aj ŽSK. Aj návrh na zaradenie tohto úseku cesty do siete miestnych komunikácií. Celá cesta sa nachádza v katastrálnom území Teplička a jej šírkové usporiadanie nespĺňa podmienky cesty III. triedy. „V zmluve bolo uvedené, že má byť zachovaný charakter ako miestnej komunikácie s tým, že obec nesmie urobiť obmedzenia, ktoré by sa týkali úhrady za používanie tejto cesty. Keď sme ju odovzdávali obci, bolo tam obmedzenie z hľadiska nákladných vozidiel a zároveň z hľadiska bezpečnosti tam bola znížená rýchlosť na 40 km/h. Dnes sa konajú rokovania na základe petície, ktorú občania zaslali na obec. Požiadame starostu, aby nám zaslal informáciu,“ informoval poslancov vedúci odboru.
Žilinský večerník následne oslovil starostu Viliama Mrázika. Ten nám o dôvodoch zákazu prejazdu motorových vozidiel na ceste uviedol, že po rekonštrukcii komunikácie ju začalo využívať niekoľkonásobne vyššie množstvo motoristov a situácia začala byť naozaj nebezpečná. Je to vraj aj preto, že komunikácia nemá ani základné parametre miestnej komunikácie a navyše ústi do obytnej zóny. Starosta je presvedčený, že zmluvu neporušil, pretože cesta je aj naďalej verejne prístupná. Podľa jeho slov je úmyslom obce vytvoriť bezpečný priestor nielen pre občanov Tepličky alebo Zástrania, ale aj pre všetkých občanov.
„Bolo už niekoľko obecných zastupiteľstiev a rokovaní za účasti zástupcov občanov Zástrania, letcov a predstaviteľov mesta Žilina. Pri týchto rokovaniach sme sa vždy snažili vysvetliť dôvody, ktoré nás viedli k týmto krokom. Taktiež sme si vypočuli argumenty a snažili sme sa nájsť riešenie, ktoré by bolo kompromisom. Po včerajšom rokovaní obecného zastupiteľstva môžem povedať, že sme dospeli k riešeniu, ktoré by mohlo uspokojiť väčšinu. Aj keď vyhovieť úplne každému sa asi nedá... Zhodli sme sa jednoznačne na zákaze vjazdu nákladných áut, na obmedzení rýchlosti na 30 km/h, na úplnom uzatvorení cesty v zimnom období (tak to bolo aj v minulosti). Ďalej sme sa dohodli, že cesta bude uzatvorená cez víkendy a dni pracovného pokoja. V pracovných dňoch bude prejazd cez cestu možný pre osobné autá s výnimkou medzi 9. – 12. h a 16. – 21. h. Dôvodom je umožniť prejazd hlavne do práce a z práce aj tým, ktorí pracujú na zmeny. Upozorňujem, že všetky tieto zmeny musia byť zapracované do dopravného projektu a prejsť príslušnými schváleniami,“ prezradil navrhované riešenie Viliam Mrázik.