Obyvatelia oboch mestských častí sa novej lávky dožadovali už niekoľko rokov. Starý most, ktorý visel nad riekou Kysuca na oceľových lanách, už pomaly a isto dosluhoval. Drevené dosky sa pre častý pohyb chodcov uvoľňovali a chátrali, lokálne opravy boli teda po každej zime nevyhnutnosťou. Navyše lávka pôsobila nestabilne, keďže sa pri prechádzaní nepríjemne kývala zo strany na stranu. To je už našťastie minulosťou. Koncom minulého mesiaca dalo mesto lávku strhnúť a na jej mieste stavia novú, z pevnejších a odolnejších materiálov.
„S rekonštrukciou sme začali dňom odovzdania staveniska, teda 18. októbra 2018. Od tohto dňa je lávka oficiálne uzatvorená,“ informovala hovorkyňa mesta Barbora Zigová.
V súčasnosti je už stavenisko oplotené, ťažké mechanizmy upravujú koryto rieky a spevňujú plochy pre vybudovanie opôr pre nový most. „Oficiálne bude lávka otvorená pre verejnosť po vydaní právoplatného kolaudačného rozhodnutia, predpokladom je prelom januára a februára budúceho roka,“ podotkla hovorkyňa.
Výmeny lávky sa obyvatelia dožadovali takmer na každom stretnutí s poslancami. Zaujímali sa najmä o bezpečnosť detí z Vrania, ktoré navštevujú miestnu školu a škôlku v Brodne. Lávka je jediná spojnica medzi týmito dvoma mestskými časťami. Zároveň žiadali od mesta, aby deťom počas rekonštrukcie zabezpečilo náhradnú dopravu. „Áno, zariadila sa náhradná preprava žiakov do Brodna a zvýšil sa aj počet spojov linky č. 30 na základe požiadaviek občanov mestskej časti Brodno a Vranie,“ uviedla Barbora Zigová.
Aj keď sú obyvatelia oboch mestských častí nateraz od seba izolovaní, s rekonštrukciou mosta sú spokojní. „Musíme pár týždňov vydržať, ale určite to bude stáť za to. Bývam vo Vraní a často som cez most prechádzala do Brodna, či už do obchodu alebo na autobus, keďže k nám chodí MHD len párkrát za deň,“ odobrila výmenu mosta obyvateľka mestskej časti Vrania pani Mária.
Nový most, ktorý bude zhotovený z oceľovej konštrukcie a betónu, stavia mesto z vlastných zdrojov. Zmluvná cena diela je vyčíslená na 529 798,80 eura. „Technický stav pôvodnej lávky bol v nevyhovujúcom, havarijnom stave, preto bola potrebná jej rekonštrukcia.
Datovanie stavby nemáme k dispozícii, nie je uvedené v žiadnej technickej správe. Z rozprávania miestnych občanov však odhadujeme jej vek na približne 50 až 60 rokov,“ povedala na margo už neexistujúcej lávky hovorkyňa mesta Barbora Zigová.