Žilinský Večerník

24. november 2024 | Emília
| -8°C

Z regiónu

V Mojši hlasovali za výdajňu pošty. Výsledok prekvapil

V Mojši sa nedávno uskutočnila zaujímavá anketa. Obyvatelia mohli zahlasovať, či chcú mať v obci vlastnú výdajňu pre poštové zásielky alebo si budú naďalej pre poštu dochádzať do Žiliny. Výsledok prieskumu nedopadol podľa očakávaní.

06.07.2019 | 14:15

Nie každá obec má vlastnú pobočku pošty. V Mojši si pre doručené zásielky musia obyvatelia chodiť do takmer osem kilometrov vzdialenej Žiliny. Miestni poslanci chceli ľuďom túto službu uľahčiť, preto prišli s nápadom zriadiť v obci výdajňu pre poštové zásielky.

„Poštové zásielky roznáša pracovníčka Slovenskej pošty. V prípade, že ľudia nie sú doma, dá im do schránky žltý lístok a poštu si môžu prevziať na poštách v Žiline,“ opisuje systém roznášania pošty v Mojši starosta obce Štefan Svetko.

Obec s 1200 obyvateľmi nedisponuje vlastnou poštou, pretože nemá na to adekvátne priestory. „Novozvolení poslanci obecného zastupiteľstva prišli s iniciatívou, aby bola v obci výdajňa pošty a ušetriť tým občanom cestu do Žiliny. Obrátili sa na vedenie Slovenskej pošty na zriadenie výdajne. Podmienkou pošty bolo zriadiť bezplatné priestory pre výdajňu a zaplatiť pracovníka výdajne, s čím obec súhlasila. Priestory poskytla jedna z poslankýň, zamestnanec by výdajňu otváral denne na dve hodiny od 17. do 19. h,“ rozpráva starosta.

Obec tento nápad predložila pošte. Zo spoločných jednaní vzišla požiadavka, že pošta si najprv urobí v obci prieskum a zistí, či by bol o takúto službu záujem. „Slovenská pošta uskutočnila na vlastné náklady prieskum u obyvateľov obce Mojš formou anketových lístkov, ktoré doručila do každej domácnosti v obci. Cieľom prieskumu bolo zistiť, či majú obyvatelia záujem o zmenu miesta výdaja oznámených zásielok,“ vysvetľuje Eva Rovenská, špecialistka pre styk s verejnosťou Slovenskej pošty.

Celkovo bolo doručených 423 anketových lístkov. Obyvatelia Mojša mali na vyplnenie ankety desať dní (od 22. mája do 31. mája). „Z prieskumu vyplynulo, že viac ako 60 % obyvateľov, ktorí sa do ankety zapojili, si želá zachovať miesto výdaja zásielok na Pošte Žilina 2 (na železničnej stanici). Pošta je otvorená pre obyvateľov v pracovnom týždni od 8. h do 20. h, čo je neporovnateľné voči navrhovanému miestu poslancov s dvojhodinovou dennou otváracou dobou,“ poznamenala Eva Rovenská.

„Pošta nám zaslala výsledok prieskumu: počet rozdaných lístkov bol 423, vrátilo sa 147 lístkov, čo je 34,75 %. Z toho za výdajňu hlasovalo 57 občanov, proti bolo 90. Výsledok nás prekvapil, ale rešpektujeme vôľu občanov. Zrejme je to pre nich výhodnejšie,“ povedal na margo výsledku ankety starosta Mojša Štefan Svetko.

Na Slovensku má len 49 % obcí vlastnú pobočku banky. „Slovenská pošta plnohodnotne zabezpečuje všetky poštové a doručovateľské služby pre zákazníkov na celom území Slovenska. Poštu pre obyvateľov obce Mojš doručuje poštová doručovateľka, pričom výdaj oznámených zásielok pri nezastihnutí adresáta a všetky ostatné služby zabezpečuje Pošta Žilina 2 pri železničnej stanici,“ podotkla Eva Rovenská zo Slovenskej pošty.

Foto: autorka

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod