Tohtoročný „baby boom“ priviedol do žilinskej pôrodnice rekordný počet maminiek. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka vzrástol ich počet takmer o dve stovky. Súčasne s tým sa tak zvýšil i počet narodených detí, k 25. novembru 2019 prišlo vo Fakultnej nemocnici s poliklinikou v Žiline na svet už 1561 bábätiek.
Podľa primára oddelenia gynekológie a pôrodníctva FNsP Žilina Martina Sudeka za zvýšeným záujmom možno hľadať nielen vyššiu natalitu, ale tiež dôveru mamičiek v kvalitu a starostlivosť oddelenia gynekológie a pôrodníctva a novorodeneckého oddelenia.
„Vlani sa u nás k poslednému dňu roka 2018 narodilo 1528 detí, tento rok sme takýto počet novorodeniatok privítali už v polovici novembra, a to máme pred sebou ešte celý december. Sme preto veľmi vďační za dôveru všetkých mamičiek, ktoré si vybrali našu pôrodnicu a umožnili nám priviesť na svet ich malé zázraky. Každý jeden pôrod je iný, výnimočný a pre nás je dôležité, aby sme robili maximum najmä pre zdravie a pohodlie maminy s bábätkom,“ zdôraznil primár žilinskej gynekológie a pôrodnice.
Žilinskú pôrodnicu vyhľadávajú nielen budúce mamičky z okresu Žilina, prichádzajú tiež rodičky z okresov Bytča, Kysucké Nové Mesto, Martin, Čadca, Považská Bystrica a dokonca z obcí a miest, ako Dubnica nad Váhom, Púchov, Domaniža či Žiar nad Hronom a ďalšie. Ako priblížila primárka novorodeneckého oddelenia FNsP Žilina Katarína Jackuliaková, najviac bábätiek prišlo na svet začiatkom jesene.
„V októbri sme mali postupne v starostlivosti 166 novorodeniatok narodených v našej pôrodnici. Každý jeden deň nám takpovediac pribudlo v priemere päť nových detí,“ uviedla Katarína Jackuliaková s tým, že nechýbali ani dvojčatá. Od začiatku roka si 22 mamičiek odnieslo domov nie jedno, ale rovno dve bábätká. V znamení dvojičiek bol práve august, kedy sa v priebehu jedného mesiaca narodili dvojčatá až štyrikrát.
Primári oboch oddelení, gynekológie a pôrodníctva i novorodeneckého oddelenia, rovnako zdôrazňujú, že dôvera mamičiek je pre celý tím nesmierne dôležitá a všetky životné príbehy, poďakovania a návrhy na zlepšenia ich motivujú v ďalších zmenách, ktoré do budúcnosti pripravujú, aby naďalej zvyšovali kvalitu poskytovanej zdravotnej starostlivosti.