Pomaly už každý väčší potravinový reťazec ponúka svojim zákazníkom vernostný program, cez ktorý si môžu uplatňovať rôzne zľavy. Čo keď však zrazu zistíte, že všetky poctivo vyzbierané „body“ z nákupov vám zrazu z karty zmizli? Naša čitateľka nás v tejto veci požiadala o pomoc.
ŽILINA. Mnohí z nás nedajú na vernostné programy dopustiť a poctivo pri každom nákupe vyberáme z peňaženky zákaznícke karty. Veď komu by sa nepáčilo získať na nákup či na vybrané výrobky zľavu? Aj náš najväčší domáci obchodný reťazec ponúka už nejaký rok podobné výhody. Zákazníkovi na kartu zaznamená každý jeden nákup a po istom období mu poskytne zľavu vo výške jedného percenta z celkového objemu zaevidovaných nákupov. Do minulého roka túto zľavu „vyplácal“ raz za rok za 12 mesiacov nákupov. Naša čitateľka preto zostala prekvapená, keď začiatkom júla zistila, že jej na karte prepadli všetky záznamy o nákupoch z prvého polroka.
„Mala som tam minimálne 500 bodov a zostali mi tam len body, ktoré som vyzbierala v júli. Ako je to možné? Veď po minulé roky sa tam zbierali body po celý rok. Keď som sa pýtala v predajni, nevedeli mi k tomu nič povedať, ani či som o ne definitívne prišla, alebo čo sa vlastne stalo. Nie som jediná, aj známym sa stalo to isté. O čo ide? Prečo o takýchto zmenách ľudí neinformujú?“ zavolala nám do redakcie.
My sme teda pátrali a zistili, že od tohto roku došlo vo vernostnom programe spoločnosti k zmenám. Od prvého januára si zákazníci obchodného reťazca môžu uplatňovať zľavu už dvakrát ročne, a to koncom roka za obdobie od 1. januára do 30. júna a v prvej polovici budúceho roka za obdobie od 1. júla do 31. decembra. Spoločnosť tak vraj urobila na žiadosť samotných zákazníkov. „Vzhľadom na uvedené výška nákupu evidovaná na nákupnej karte do 30. 6. 2015 rozhodne našim zákazníkom neprepadla a príslušnú zľavu si budú môcť v súlade so stanovenými podmienkami vyplácania uplatniť. Od 1. 7. 2015 však v súlade so zmenou pravidiel vernostného programu začalo plynúť nové polročné obdobie pre kumuláciu nákupov evidovaných na nákupnej karte,“ vysvetlil dôvod „prázdnej karty“ našej čitateľky predseda predstavenstva COOP Jednota Slovensko Gabriel Csollár.
O tejto novinke vraj zákazníkov vopred informovali prostredníctvom časopisu Jednota, ktorý je k dispozícii v každej jednej predajni i na webovej stránke spoločnosti. „Uvedené spôsoby informovania našich zákazníkov vo vzťahu k zmene pravidiel nášho vernostného programu preto považujeme za dostatočne adresné a primerané,“ skonštatoval Gabriel Csollár.
-ms-, ilustračná snímka