Žilinský Večerník

23. november 2024 | Klement
| -8°C

Nezaradené

Žilinská nemocnica dopadla v hodnotení pacientmi zle

VšZP zverejnila rebríček, ako sú jej poistenci spokojní so službami v jednotlivých nemocniciach. Poisťovňa sa v marci tohto roku pýtala 10-tisíc svojich poistencov, ktorí boli vlani v nemocnici hospitalizovaní. Na otázky odpovedalo necelých 3-tisíc z nich.

14.10.2013 | 12:50

ŽILINA. Fakultná nemocnica s poliklinikou v Žiline obsadila v rebríčku spokojnosti spomedzi 81 hodnotených nemocníc nelichotivé 76. miesto, keď jej index spokojnosti dosiahol 50 %. Z nášho regiónu sa v rebríčku objavila ešte Kysucká nemocnica v Čadci, ktorej zriaďovateľom je ŽSK. Tá obsadila 38. priečku, keď jej index spokojnosti predstavuje 64 %.
Pacienti v dotazníku odpovedali na otázky, či sú spokojní so správaním lekárov a sestier, s ich starostlivosťou, s úrovňou informovania, s kvalitou ubytovania, upratovania a stravy, so zdravotnou starostlivosťou a aj so zlepšením svojho zdravotného stavu.

Hovorkyňa žilinskej nemocnice Mária Koporecová zdôraznila, že vedenie nemocnice zaznamenalo v uplynulom období niekoľko podnetov od pacientov, ktoré sa týkali napríklad oddelenia urgentného príjmu. „Všetky takéto podnety a reakcie zohľadňujeme pri nastavení konkrétnych opravných opatrení a veríme, že sa v budúcnosti prejavia aj v rámci prieskumov spokojnosti našich pacientov,“ uviedla.

V žilinskej nemocnici v prvých ôsmich mesiacoch roka 2013 ambulantne vyšetrili cca 50-tisíc poistencov VšZP a viac ako 11-tisíc hospitalizovali. „Preto treba zvážiť, či necelých 3-tisíc dotazníkov na 81 nemocníc, čo v priemere vychádza 35 dotazníkov na jednu nemocnicu, má dostatočnú výpovednú hodnotu,“ dodala.

Podľa analytikov HPI však pacienti hodnotili spokojnosť predovšetkým optikou peňazí. Podľa vyjadrení Tomáša Szalaya pre denník SME, ak nemocnica nemá peniaze na lepšiu stravu a viac personálu, pacienti budú spokojní menej. Rovnaký názor má aj Mária Koporecová. Žilinská nemocnica si totiž od roku 2009 pripravuje analýzu spokojnosti s poskytovanou zdravotnou starostlivosťou a službami na základe dotazníkového prieskumu v rámci jednotlivých oddelení. „Jej výsledky na nárast nespokojnosti všeobecne nepoukazujú, pacienti majú častejšie pripomienky k službám, ktoré sa zväčša odvíjajú od finančných možností nemocnice. Všetky podnety a návrhy sa však snažíme zohľadniť pri realizácii konkrétnych opatrení a zmien.“
 

Michal Filek

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod