Žilinský Večerník

24. november 2024 | Emília
| -3°C

Spravodajstvo

Žilinská nemocnica vyhodnotila spokojnosť pacientov. Najviac sa v nemocnici páči pacientom neurológie

Najväčšie uznanie prejavili pacienti v oblasti rešpektovania súkromia a intimity, naopak najmenej spokojní boli s kvalitou stravy a bývania.

08.03.2019 | 14:30

Fakultná nemocnica s poliklinikou v Žiline každoročne sleduje a vyhodnocuje spokojnosť pacientov. Minulý rok oslovila 2741 respondentov, ktorí nemocnici udelili hodnotenie 92,13 %. Najspokojnejší boli pacienti oddelenia neurológie (97,81 %), Liečebne dlhodobo chorých (97,11 %) a pediatrickej ortopédie (96,03 %).

„Spätná väzba je pri našej práci dôležitá, takéto hodnotenie berieme teda veľmi vážne. Aj preto nás teší, že všeobecná spokojnosť je na dobrej úrovni. Realizujeme potrebné kroky k zlepšovaniu pacientsky orientovaného prístupu, pre zdravotníkov organizujeme komunikačné školenia a spoločne pracujeme na zlepšení kvality poskytovanej zdravotnej starostlivosti, v rámci ktorej sa sústredíme nielen na odbornosť, ale i vzťah zdravotník – pacient,“ informoval generálny riaditeľ žilinskej nemocnice Igor Stalmašek.

Dotazníky zahŕňajú osem základných oblastí, ktoré sa zameriavajú na spokojnosť s prístupom zdravotníkov, kvalitou ubytovania či jedla, čakacou dobou, atmosférou prostredia oddelenia, rešpektovaním súkromia a intimity, poskytnutím informácií a zlepšením zdravotného stavu.

„Otázky sme prispôsobili tým, ktoré pacientom kladú aj priamo poisťovne, aby sme vedeli jednotlivé prieskumy objektívne porovnať. No zatiaľ čo poisťovne oslovia z jednej nemocnice okolo 100 až 200 pacientov, u nás je to desať až dvadsaťnásobne viac. Nepovažujeme preto rôzne medializované hodnotenia za relevantné. Pri našom počte hospitalizovaných pacientov – takmer 28-tisíc je skôr neprofesionálne zverejniť prieskum, kde sa opýtate v priemere len 60 pacientov, čo sa v žiadnom prípade nedá považovať za štatistickú vzorku odrážajúcu reálny stav,“ zdôraznil Igor Stalmašek.

V rámci rozsiahleho prieskumu spokojnosti žilinskej nemocnice uviedli respondenti najväčšiu spokojnosť v oblasti rešpektovania súkromia a intimity, veľmi spokojní boli tiež s prístupom a správaním lekárov i sestier. Najnižšie hodnotenie opýtaní pridelili spokojnosti s kvalitou stravy, zlepšením zdravotného stavu po prepustení a kvalitou ubytovania.

„Aj tieto známky sa však pohybovali na úrovni nad 80 %. No uvedomujeme si, že nie všetko je v nemocnici také, ako by sme chceli. Tlačíme pred sebou modernizačný dlh z minulosti, ktorý nevieme odstrániť za mesiac, no dokonca ani za rok. Nemocnica však postupne mení svoju tvár, rekonštruujeme oddelenia, maľujeme miestnosti, ktoré na novú farbu čakali 15 – 20 rokov a vytvárame pacientom, ale tiež zamestnancom štandard, ktorý si zaslúžia,“ priblížil ekonomický riaditeľ FNsP v Žiline Peter Braška.

Žilinská nemocnica poskytuje pacientom dotazníky až po skončení hospitalizácie, čím vytvára anonymné prostredie a lepšiu možnosť vyjadriť ich skutočný názor. Každý pacient môže vyplnený dotazník vhodiť do schránok rozmiestnených v priestoroch jednotlivých oddelení.

Autor: - r -

Zdroj: FnsP Žilina

Foto: FNsP Žilina

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod